lördag 28 mars 2015

Filmatisering: Insurgent



Idag blev jag överraskad av sambon. Han hade i hemlighet bokat biljetter till oss för att gå och se Insurgent, gissa om jag blev glad! Jag tyckte att första filmen var så där, tyckte den var ganska okej - men jag blev inte blown away. Men jag var ändå pepp på att se den här filmen eftersom jag har blivit ett stort Veronica Roth-fan på senaste tiden.

Jag hade glömt massor från boken, det var i princip som att jag aldrig hade läst den. Eh? Vet inte varför den boken gick mig så obemärkt förbi. Känns som att jag kommer ihåg mest från Allegiant, men ingenting från Insurgent, ja, ja...

Jag tyckte att den här filmen var mycket bättre. Verkligen mycket bättre! Så glad att jag fick se den på bio i 3D.


Spoilers:
+ Hade faktiskt glömt bort att Tris faktiskt "dog" i den här boken också. 
+ Kul att se Kate Winslet som ond.
+ Men alltså jag FATTAR inte hur Caleb bara kan stå och se på när Jeanine utsätter hans syster för allt det där! Jag blev så jäkla arg på honom. Var ju samma sak på tåget också. *ARGH!!*
+ Snyggt slut på filmen, shit vad taggad jag blev inför trean.


Satt och funderade på vilken falang jag skulle ha tillhört, väldigt osäker faktiskt. Vilken skulle ni ha tillhört?

Tydligen ska Veronica Roth ha haft en cameo i filmen, någon som vet var? För jag missade det helt. Hade så gärna velat se henne eftersom jag ja, är ett superstort fan av henne nu.




Tycker bara att hon verkar så himla rolig!

Förresten, gud vad sugen jag är på att köpa denna version av boken nu. SÅ SNYGG!!!
Och jag äger fortfarande inte Four, borde kanske ta tag i det snart...


2 kommentarer:

  1. Jag tyckte faktiskt att Divergent-filmen var bättre än Insurgent, men Insurgent var också bra! Jag känner lite samma sak som du gällande boken. När jag satt i biosalongen kom jag bara ihåg lite då och då. Jag hade också velat se Veronica Roth! Nu måste jag se filmen igen snart och sitta och leta efter henne. Jag längtar verkligen efter tredje filmen hoppas den håller samma klass! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... tror att hon var med mycket mer i första filmen... här ska man nog ha väldig tur om man ska se henne lät det som.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...