söndag 22 mars 2015

Filmatisering: The Maze Runner



Igår hittade jag The Maze Runner i Telias hyrbutik. Gissa om jag blev glad?
Missade ju att se den när den gick på bio och har verkligen ångrat det. Så igår kväll passade jag på att se den.

Har bara sett trailern förut och tyckte att den såg lovande ut, men annars hade jag väl inga direkta förväntningar. Jag tyckte dock att det var en bra filmatisering och jag tyckte om skådisarna som valts ut till de olika rollerna. Jag gillade även hur de porträtterat labyrinten... tyckte det överensstämde ganska bra med hur jag hade föreställt mig den. Dock vet jag inte med Grievers-monstren riktigt... njaeee.... men över lag tyckte jag att det var en en helt okej film.

Jag gillade verkligen skådisen som spelade Thomas faktiskt. Har inte sett honom förut men ännu mer gillade jag Newt. AAAAAAAAAWWW!!!! Killen från Love Actually. Älskade honom. Är man ett Love Actually-fan så är man. Men tyckte han gjorde en helt okej rollprestation också. Men fy, vad sorgligt det var i slutet. Var så länge sedan jag läste boken att jag glömt bort väldigt mycket så hade ingen koll riktigt på hur väl handlingen överensstämde med boken men, ja jag gillade filmen absolut.

Någon annan som sett den? Vad tyckte ni? Och kommer det bli film av The Scorch Trials också?




8 kommentarer:

  1. The Scorch Trials kommer i september! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, vad spännande. Ska jag absolut se!

      Radera
  2. Slutet var nog det jag kände att de hade ändrat mest från bok till film men jag gillade både boken och filmen :)
    Det behöver ju inte vara identiskt bara man inte förstör för mycket! Jag ser framemot tredje boken och andra filmen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej... ja, som sagt jag kommer ju inte riktigt ihåg. Ska bli kul att se andra filmen sedan.

      Radera
  3. Jag tycker att i det stora hela så var filmen bra. Lite på¨slutet som inte riktigt stämde, men det störde mig inte så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej. Kul att du gillade filmen. Jag tyckte också att den var bra.

      Radera
  4. jag tyckte sådär om filmatiseringen. läste den i november och såg filmen kort därefter. mycket i slutet som ändrats samt utseendet på typ gården och hur de ens hittade utgången. riktigt tråkigt faktiskt så jag hoppas mer på filmatiseringen av tvåan! däremot älskar jag verkligen hur snabba de är gällande just filmandet - att tvåan kommer exakt ett år efter ettan! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra jobbat. Ska bli kul att se tvåan tycker jag.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...