onsdag 18 mars 2015

Till min hemliga bokvän.

Nu har det blivit dags att besvara lite frågor till bokbytet som Boklusen just nu håller i.



Så här kommer mina svar på frågorna för att underlätta för min bokvän. <3

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser? 
Oj, det där är en jättesvår fråga. Förut har det mest blivit YA contemporary, men nu lutar jag mer åt fantasy.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Då skulle jag svara Fredrik Backman, Lucy Dillon, Sophie Kinsella och Meg Cabot. Dock äger jag det mesta här. Så ingen vidare idé att skicka nåt av dessa författare. ;-)



* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Jag läser nog ungefär 50% på engelska. Annars på svenska.


* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Inte så mycket.


* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Ja ovannämnda.


* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Man kan gå in och kika på min recensionssida där finns allt listat som jag läst under tiden jag bloggat. Dock finns det böcker jag ägde innan jag började blogga som inte finns med på den listan. Men undrar man över något speciellt så kan man alltid fråga.


* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Ett spännande äventyr som gör att jag kan glömma verkligheten för en stund.
Lite romantik är heller aldrig fel. Gärna äventyr med inslag av romantik!


* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Deckare är ingenting för mig.



* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Som sagt så skulle jag gärna vilja läsa mer fantasy. Då jag precis fått upp ögonen för genren. Läser ju just nu De utvalda av Kristin Cashore och letar efter andra liknande böcker.



* Vad gör du helst på fritiden?
Förutom att läsa? Gosa med hunden och kolla på film.


* Samlar du på något?
Nja.. men jag har en förkärlek för nagellack.


* Favoritfärg?
LILA!


* Tv-serier som du uppskattar?
Suits! Glee! Pretty Little Liars! Outlander!



* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Oj... Finns så himla många filmer jag gillar... men får nog säga Love Actually. Jag älskar romantiska komedier med lite djup. In her shoes är jättebra också.


* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
TE!!! Får ont i magen av kaffe. Jag gillar rött te och te med vaniljsmak!


* Vilket slags godis tycker du bäst om?
Vanlig slät mjölkchoklad tycker jag bäst om och popcorn!



* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket?
Ja, men dubbletter av böcker är ju lite tråkigt att få. Inte för att det är så lätt att pricka rätt alla gånger, men ja dubbletter är ju trist.


* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket?
En riktigt spännande fantasy!


* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Inget speciellt.


* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
The Warrior Heir av Cinda Williams Chima
Snow like ashes av Sara Raasch
Fire and thorns av Rae Carson
Falling kingdoms av Morgan Rhodes
Finnick of the rock av Melina Marchetta

Eller liknande! Fantasy alltså.

* Vilka böcker har du olästa i bokhyllan? Som du ogärna vill få dubbelt av...
Throne of glass av Sarah J. Maas
Poison Study av Maria V Snyder (hela serien)
Daughter of smoke and bone av Laini Taylor (de två första böckerna på svenska)
Shadow and bone av Leigh Bardugo (hela serien)



Japp, det var alla frågor. Hoppas du som läser det här har blivit lite klokare på vad jag letar efter. Annars är det bara att fråga vidare bland kommentarerna.

4 kommentarer:

  1. Hej, det här är din hemliga bokvän som skriver. Vilka bra svar du har gett på frågorna. Det känns som jag har fått några idéer till innehållet i ditt paket. Ha det så bra så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du tyckte mina svar var bra. Kom gärna tillbaka om du har några frågor. Spännande det här!

      Radera
  2. Roligt att läsa din lista! Den kommer säkert att uppskattas av din bokvän!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...