tisdag 3 mars 2015

Podd-tips!

Bild från mitt Instagram.


Hej, kikar bara in här en snabbis för att tipsa om en jättehärlig Podd. Jag hittade den igår då jag var på väg till jobbet. Jag har sedan ett tag lyssnat på Hannah & Amandas "Fredagspodden" men ville nu ha någon ny att lyssna på. Sedan sprang jag på Sandra och Michelle av en händelse och fastnade verkligen. Sandra Beijer är ju en känd bloggare och jag läste hennes Det handlar om dig för snart ett år sedan och gillade den skarpt.

De senaste dagarna har jag börjat följa hennes blogg lite mer ordentligt och såg då att hon och hennes kompis Michelle faktiskt också har en Podd. Deras senaste avsnitt heter "Sagostund" och det tyckte jag var riktigt mysigt. Ni kan hitta det här
.

Fick ett riktigt trevligt novelltips där också men mer om det i kommande recension.

Hoppas att ni har det bra, själv stannade jag hemma från jobbet med lite illamående och ont i magen idag och då kan poddar och liknande vara trevligt sällskap. Håller också fortfarande på att läsa Harry Potter and the chamber of secrets och det går lite halvsegt. Varför går det alltid så segt att läsa när man är sjuk? Det är ju då man vill passa på när man ändå är hemma men nej...

Vad brukar ni göra när ni är sjuka? Och vad tycker ni att jag ska läsa efter Harry Potter?


7 kommentarer:

  1. Jag brukar faktiskt läsa Harry Potter när jag är sjuk, haha ;D eller komma ikapp med inlägg på bloggen, om jag är tillräckligt kry ..
    Gillar också deras podd riktigt mycket! Superroligt att du hittade den :)
    Hoppas det inte blir nåt allvarligare med dig nu, och att du snart är frisk igen, och att läsningen ska gå bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt bra podd. Mysig verkligen.

      Jag känner mig bättre så var nog falskt alarm, men man blir ju orolig när man får ont i magen och jobbar på förskola. Går ju så himla mycket magsjukor hit och dit. Så kan nog jobba imorgon igen då det som sagt nog inte var magsjuka utan nåt jag ätit som fick mig att må illa.

      Radera
  2. SV: Jag byter jättegärna Beastly men hittar inte något inlägg här om dina bokbytesböcker? Du får jättegärna länka/maila en lista så kan jag kolla lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inget inlägg här har bara i Fb's bokbytesgrupp. Men har hittat en annan som vill byta bort den nu så byter med henne för hon ville ha en av mina böcker.

      Radera
  3. Hej Nelly ! :)

    jag har ett segment under planering på min blogg som heter Mer kärlek åt bokbloggarna. Det går ut på att 2 bokbloggare/månad får chansen att presentera sig själv och sin blogg, lite som gästbloggare. Inlägget skulle baseras på 20 frågor som jag har fixat ihop som alla är frågor om bloggandet, böcker eller dig själv. Frågor som känns för personliga får man självklart lämna bort. Du får själv välja hur frågorna besvaras (videoinlägg, bilder, i punktform, text, rim etc.).

    Skulle vara väldigt roligt att ha dig som en av bloggarna. du skulle alltså ha minst 2 veckor på dig att besvara frågorna (dagen för ditt inlägg kan vi planera efter ditt tidsschema). du har egentligen helt fria händer (frågorna funkar som guidelines) och chansen att göra detta så roligt du själv vill.

    Ser fram emot att hra av dig ifall du är intresserad eller vill kika på frågorna :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...