tisdag 14 april 2015

20 snabba.


Jag hittade den här enkäten inne hos Vargnatts bokhylla alldeles nyss. Den påminner mycket om någon annan enkät jag redan gjort... hmm, men jag gör den här nu i alla fall.

Snabbläsare eller långsamläsare?
Min sambo säger att jag läser snabbt så jag tror på honom. Hehehe...

Tegelstenar eller tunnisar?
Jag är lite rädd för tegelstenar så jag måste nog svara tunnisar.

Bibliotek eller bokhandel?
Jag älskar att äga böcker!

Ljudbok eller e-bok?
Lyssnar väldigt sällan på ljudböcker så måste svara e-bok.

Inbunden eller pocket?
Älskar inbundna böcker. Ser så fint ut i hyllan!

Vampyrer eller spöken?
Vampyrer!


En i taget eller slalomläsning?
Absolut en i taget.


Nytt eller gammalt?
Förstår inte riktigt frågan, men väljer nytt. Nya böcker är allra bäst!

Bokmärke eller hundöra?
Bokmärke!!!! Alla dagar i veckan.

Snacks eller godis?
Chips och popcorn!!!!

Biografier eller memoarer?
Om det handlar om någon intressant person.

Skräck eller chicklit?
Defintivt chicklit. Jag älskar det!

Soffan eller sängen?
Jag älskar att ligga och läsa i sängen.

Inne eller ute?
Balkonghäng på sommaren är ju aldrig fel.

Boken eller filmen?
Boken är ju nästan alltid bäst. Det vet ju alla!

Twitter eller Facebook?
Hmm, nä jag säger Facebook.

Goodreads eller Boktipset?
Goodreads!!! <3 Älskar Goodreads.



Kokbok eller Bakbok?
Jag har börjat uppskatta kokböcker nu. Speciellt Jamie Oliver!!

Te eller kaffe?
Får bara SÅ ont i magen av kaffe. Det går inte!

Nobelpriset eller Augustpriset?
Jag tenderar att hellre läsa författare som har vunnit Augustpriset. T.ex Expeditionen av Bea Uusma.






3 kommentarer:

  1. Vilken söt ny design du har på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Hej Nelly, du som håller på med Youtube, skulle inte du kunna läsa mitt senaste inlägg och berätta hur du tänker kring Youtube-världen, att spela in videos och så? Det skulle verkligen vara till hjälp :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...