söndag 12 april 2015

Aprilenkät - eller våren var är du?

Hittade den här enkäten hos Vargnatts bokhylla och tänkte sno låna den lite. Hoppas det är okej. :-)

(Bild på lillen från förra våren. Ute på vår balkong.)


1. Hur långt har våren kommit där du bor, alternativt senaste nya vårtecknet då såg?

Jag bor ju i Stockholm och våren har väl kommit tror jag men det är fortfarande väldigt kallt i luften... värmen tycker jag fortfarande inte har infunnit sig. Igår var jag och sambon i en handelsträdgård här i närheten där vi bor och då såg jag vitsippor. Det är nog det senaste tecknet jag sett.


2. Vilken var den senaste boken som flyttade in hos dig?
Det var volym 12 av The Walking Dead som jag fick av sambon och ännu inte visat upp i någon Book Haul.


3. Vilka nya böcker ser du fram emot under våren (april och maj)?
The Heir av Kiera Cass och så klart Royal Wedding av Meg Cabot!!!

4. Påskliljor eller tulpaner. Vilket är egentligen finast?
Tulpaner. Absolut.

5. Nämn en debutförfattare, alternativt en författare som du inte läst något av än, som du gärna vill läsa i vår.
Hmmm, svår fråga. Jag vet faktiskt inte.

6. Myntet har ju två sidor. Vad är det sämsta med våren?
Alla småkryp som kommer fram. Jag HATAR spindlar. Och självklart min pollenallergi som gör att jag inte orkar någonting då jag bara går runt och är trött hela tiden och inte vill gå ut. USCH.

7. Beskriv din favoritplats vid utomhusläsning.
Antingen på stranden eller på balkongen. Vi hoppas kunna skaffa en kolonilott så småningom och då kommer det att vara där.


8. Finns det någon ny fackbok som lockar lite extra i vår? (Typ kokbok, trädgårdsbok, biografi…)
Läser aldrig några fackböcker men jag får väl säga någon Jamie Oliver-kokbok. Har börjat intressera mig för kokböcker nu så det är kul. Men har väl ingen speciell direkt. Vad som helst av Jamie Oliver funkar.


9. Finns det någon bok ur vårutgivningen du vill läsa men kommer spara till sommaren?
Det vet jag inte... vet inte om det släpps någon ny somrig bok nu i vår. Beätta gärna om det är någon som vet. Någon ny Sarah Dessen vore ju mysigt.


10. Slutligen en fråga som knyter an till den förra, nära börjar egentligen sommaren? Vad tycker du? Ett visst datum, eller vid ett visst väder eller något annat.
Jag får nog säga 1 juni.

2 kommentarer:

  1. Självklart kommer det en ny Sarah Dessen i vår. Har du missat det!?
    https://www.goodreads.com/book/show/23009402-saint-anything?ac=1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det hade jag inte missat. Trodde det, men den där känner jag igen. Däremot hade jag missat releasedatumet. Trodde den skulle släppas i sommar/höst och inte redan i vår.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...