söndag 19 april 2015

Bokbloggsjerka 17-20 april

Nu är jag lite sen, brukar lägga upp de här inläggen på fredagar... men jag gör det nu idag trots att det är söndag. Men det gör väl ingenting? Veckans fråga lyder:

Har du någon riktigt nördig, udda eller till och med pinsam bok i hyllan (enligt dina egna kriterier, min anm.)?

Till den här frågan hittade jag den här boken i hyllan. Tycker kanske inte att den är pinsam för jag gillar den fortfarande väldigt mycket. (trots att jag inte har tittat i den på hundra år.) Men en gång var det här min absoluta favoritbok. Ni som har följt mig ett tag vet att jag alltid har varit ett riktigt musikalfreak. Och det här var en mina första obsessions. Men vad är då det här för bok undrar ni säkert då?

Jo, det här är boken om musikalen RENT. Alltså jag var besatt!!!! Jag såg musikalen ca 10 gånger, köpte allt som hade med den att göra och blev ju helt galen då jag hittade den här boken. Jag skulle bara ha den. Här i kan man finna allt som har med uruppsättningen på Broadway att göra. Backstagematerial, texter till alla sånger, fantastiska bilder från föreställningarna. ALLT finns i den här boken och den var för mig helig.

Nu ligger den undanstoppad längst bak i hyllan. Varför vet jag inte... kanske är den idag lite av en skämsbok då jag tycker att detta var en fas i mitt liv som gick lite över styr. Men det kan också ha med att göra att den är så fruktansvärt stor och otymplig och bara väldigt svår att placera.


Canon EOS 700D

Kanske ska jag låta den här boken få ta lite större plats i hyllan igen? För jo, visst är den ändå helt fantastisk än idag.

3 kommentarer:

  1. Den är ju jättefin, men jag förstår dig. Böcker som inte är av standardstorlek är jättesvåra att förvara på normalt sätt i en bokhylla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen verkligen. Den är enorm!

      Radera
  2. Boken verkar ju vara jättefin. Inget att skämmas för att ha den i bokhyllan. Nördighet är positivt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...