lördag 25 april 2015

But I will go down with this ship. And I won't put my hands up and surrender.

Hallå på er. För ett tag sedan hittade jag en kul tagg hos Vargnatts bokhylla som jag tänkte försöka mig på. Den heter The Pirate book tag och går ut på att man ska svara på 8 st piratrelaterade bokfrågor. Hmmm... kan bli klurigt, men jag tänkte ge taggen en chans i alla fall för den verkade ändå ganska rolig. Eftersom jag själv inte blev taggad att göra den så kommer inte heller jag att tagga någon vidare Jag snodde lånade den bara för att jag tyckte att det lät kul och jag har saknat att göra lite taggar.

Vi kör igång på en gång.


1.{Stranded on a deserted island} Favorite survival story?


Oj, gud vad svårt. Jag har nog aldrig läst någon överlevnadshistoria. Vad räknas som en överlevnadshistoria egentligen? Nä, jag kan inte påstå att jag har läst någon sådan... eller så förstår jag inte riktigt frågan. Är det någon som kan förklara frågan för mig och i så fall berätta om jag har läst någon bok som skulle passa in på beskrivningen?


2.{Name your Pirate ship} Pick a book title off your shelf that would be the name of your ship



Tycker Everything leads to you skulle vara ett riktigt bra namn på ett skepp faktiskt.


3.{Why is the rum always gone?} Pick a book that had you going crazy



Alltså den här boken!! AAAAH... jag var redo att slänga den i väggen efter att ha läst slutet. Finns nog ingen annan bok som har gjort mig lika frustrerad och arg och chockad och ledsen på samma gång.


4.{I will go down with this ship} Book OTP?



Katsa och Po! Definitivt. Älskar dem. <3


5.{Walk the plank} Which book character would you want to dispose of and why?

Zoey Redbird i House of night-serien. Usch. Jobbigaste karaktären ever. Blev galen på henne. Nä, jag klarar bara inte av den serien och det är främst på grund av Zoeys velande fram och tillbaka. En av de få huvudkaraktärer jag bara inte klarar av.



6.{Treasure} Name a book you are in love/admire/or are obsessed with.



Att jag blev lite smått besatt av Land of stories har väl inte gått någon förbi? SÅÅÅ BRAA!!!! Måste verkligen läsa fortsättningen snart.


7.{Pirate Crew} 3 Book characters you'd want to be apart of your ship.

Okej. Katsa från Tankeläsaren, Mia Thermopolis från Princess Diaries och Ron Weasly från Harry Potter. Okej... jag vet inte riktigt hur jag tänkte här... men jag tror att jag tänkte att jag ville ha med mig en kick-ass fighter ifall vi råkar i bråk, en bästa kompis... för man måste ju ha någon att snacka skit med när man är till sjöss och inte har något att göra och så en book boyfriend att hålla en sällskap. Jepp, låter bra.


8.{Dead men tell no tales} Recommend some pirate books you have read. If not, talk about ones you want to read.

Här har jag verkligen ingen aning. Jag har liksom inte läst eller ens hört talas om några piratböcker. Men det måste väl finnas... eller? Tipsa mig i så fall.

8 kommentarer:

  1. Piratica av Tanith Lee är underbar! Älskar humorn, karaktärerna och Piratstämningen. Är nog officiellt någonstans mittemellan middlegrade och young adult, men jag har läst den mååånga gånger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Tack för tipset!

      Radera
  2. Det självklara tipset är ju "Skattkammarön" av Robert Louis Stevenson. En klassiker som håller än. Den är jättebra! :) Och sedan kan man läsa "Mary Jones historia" av Elin Boardy som är en sorts spinoff till Skattkammarön. Jättebra den också. :)
    Ha det bra! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju klassiker! Tack för tips!

      Radera
  3. Kul att du gjorde den! Och kul att läsa tipsen i kommentarerna också ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... eller hur? Alltid kul med tips.

      Radera
  4. Du har ju läst Beauty Queens - det skulle jag säga är en överlevnadshistoria :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, ja... det har du ju faktiskt rätt i! Då kan jag bocka av det. Yay.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...