måndag 6 april 2015

Graphic novels.

Då jag hamnat i lässvacka är det oerhört skönt att varva läsningen med lite seriealbum då och då. Nu är jag lite sugen igen på att beställa hem lite roliga graphic novels. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska beställa då jag känner att jag inte har så bra koll på vad som egentligen finns. Därför skulle jag verkligen uppskatta om ni som läser mycket graphic novels skulle kunna hjälpa mig lite. De enda jag läser är ju TWD och Saga. Provade även det första albumet i Locke & Key men tyckte det var sådär... Jo, just det har läst några av Buffy-albumen också. De gillade jag.

Men i övrigt har jag rätt dålig koll. Visst, jag kan söka på Goodreads men tycker ändå att det är svårt att veta vilka som verkligen är bra. Så snälla, hjälp mig - ni som har lite mer erfarenhet!

6 kommentarer:

  1. Jag är ett stort fan av Alan Moores graphic novels, han har ju skrivit Watchmen och V for Vendetta exempelvis. Väldigt bra, många anser ju att de är bland de bästa gn som skrivits(typ på goodreads listor!). Sedan har du även andra serier av Brian K. Vaughan. Jag tycker att Y: The Last Man av honom är otroligt spännande. Det är en post-apokalyposk berättelse där alla män på jorden plötsligt dör och vad som händer därefter.

    Sedan har du ju även de enorma träsket med DC Comics och Marvel. Schitzo-Cookie nämnde ju en del olika Batman- böcker i hennes temainlägg. Scott Snyders The New 52(Court of Owls) är ett bra och enkelt ställe att börja på om du är intresserad. Om du är intresserade av någon annan superhjältekaraktär så kan du ju kolla om det finns någon "The New 52" utgivning om den med!

    Hoppas du hittar något inspirerande att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket för din kommentar. När det gäller alla DC comics och marvel så känns det som en så otroligt stor djungel och jag vet bara inte vart jag ska börja. Känns lite övermäktigt då jag ju inte är alls insatt vilka som finns. Tycker det är så otroligt svårt när det finns så många olika att välja på. Jag vill ju läsa nåt jag förstår nåt av också... svårt att veta vilken man ska börja med. Jag är inte så mycket för de gamla klassikerna tror jag... då jag brukar föredra nyare tecknarstil men samtidigt vill jag ju lära mig lite om karaktärerna för att bli lite mer "bildad" i ämnet.

      Radera
  2. Graphic novels är superbra i en lässvacka. Nu har jag inte läst jättemånga, tycker också det är jättesvårt att veta vad man ska börja med. Jag har läst några buffy och nån TWD som jag gillade. Twilight gillade jag också jättemycket, jättefin tecknarstil. Men tyvärr är jag nog inte till så stor hjälp här. Hoppas du hittar nåt kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättesvårt att veta verkligen. Var man ska börja.

      Radera
  3. Jag har precis fått hem "The Wicked + the Divine" av Kieron Gillen som handlar om gudar som vart 90:e år får komma till jorden. Jag har inte hunnit börja läsa den än men jag har hört mycket gott om den :)

    Annars så läser jag för tillfället "DMZ" av Brian Wood som utspelar sig i en framtid då USA är mitt i ett andra inbördeskrig. New York har blivit en krigszon och i berättelsen får vi följa en journalistpraktikant som fastnar mitt i smeten. Lite mer allvarligt tema men den är intressant och definitivt läsvärd!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...