torsdag 16 april 2015

Liebster Award.

Bella på Bellas bokblogg nominerade mig. Taaaack!!




Link back to the person that nominated you
Answer the questions given by the nominator
Nominate 11 other bloggers with less than 200 followers
Create 11 questions for the nominees
Notify all nominees via social media/blogs



1. Vi börjar enkelt. Vad läser du just nu och vad tycker du om den?
Just nu läser jag Smoke av Ellen Hopkins och det går fruktansvärt segt. Jag är inne i en riktigt jobbig lässvacka just nu och allt tar bara hundra år för mig att läsa. Usch. Jag tycker att den är sådär. Men jag hoppas att det ska vara ett bra slut.

2. Har du någon favorit som du ser fram emot i sommarens utgivning?

3. Det där med att hitta en skön läsställning är alltid ett problem, åtminstonde för mig. Hur brukar du sitta och läsa och hur brukar du lösa den eviga fajten mot obekvämligheten?

Svår fråga.
Jag gillar att ligga i sängen och läsa. Jättemysigt men jo, att hitta en bra ställning är faktiskt ganska svårt. Har inget bra svar på den här frågan faktiskt.


4. Nämn en serie som du absolut inte kunde få nog av. Och nej, Harry Potter gills inte ;)
PRINCESS DIARIES!!
Inga överraskningar här inte.


5. Vilken var den senaste 5-stjärnor-boken du läste?
Matilda
av Roald Dahl. Så himla fin!! :-)


6. Vilken filmatisering av en bok var så dålig att den inte borde ha blivit filmatiserad?
Oj, vad svårt.
Nä... jag vet verkligen inte.

7. Favoritcitat från en bok du läst nyligen?














8. Vad fick dig att börja bokblogga?

Jag var sugen på att börja blogga om någonting och så blev det böcker för det har alltid varit ett av mina största intressen.
Det kändes som ett ganska enkelt val.

9. Vad har du för intressen utöver böcker och läsning?
Jag gillar att sjunga och spela piano, mysa med min hund och att titta på tv-serier. Just nu är favoriterna Pretty little liars och Game of thrones!

 
10. Marry, kiss or kill? Ron Weasley (Harry Potter), Peeta Mellark (Hunger Games) och Tobias "Four" Eaton (Divergent)
Åh herregud. Det var ju inte de lättaste killarna direkt. Men okej... jag måste gifta mig med Ron. Han är bara verkligen min typ hihi... och jag kysser Four. LÄTT. Så ja, då får jag väl ha ihjäl Peeta... 

11. Ditt absoluta favorithusdjur och varför?
Meh... vad tror ni? HUND SÅKLART!!!!



Okej så nu ska jag tagga några nya personer... okej:

snowglitter
ielinashylla
schitzo-cookies bokblogg
tinaelisabeth
inuti en bok
boklyckan
Lena C
Kajsas bokblogg
kattugglan
boktycke
Zellys bokblogg



Era frågor är:

1. Vilken är din absoluta favoritbok?

2. Om du fick leva i en bok, vilken bok skulle du välja då?

3. Vilken filmatisering av en bok är den bästa du har sett och varför?

4. Om du hade en superkraft, vad skulle det vara då?

5. Var gillar du bäst att läsa någonstans?

6. Marry, kiss, kill - Jace (The mortal instruments), Etienne St. Clair (Anna and the french kiss) och Harry Potter (Harry Potter)

7. Litterär pojkvän?

8. Vilken bok längtar du allra mest efter att köpa hem just nu?

9. Zombies eller varulvar?

10. Favoritbokblogg just för tillfället?

11. Brukar du äta eller dricka något samtidigt som du läser? I så fall vad?

18 kommentarer:

  1. Tack så mycket för taggen, blev jätteglad! :D Ska göra den nu i helgen.
    Visst är PLL och Game of Thrones bra? Det är mina favoriter också :)
    Och jag hade gjort precis som du på Marry, kiss or kill. Jag hade helt klart gift mig med Ron, älskar honom :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... jag skulle gärna vara gift med Ron, inga problem.
      Ja, älskar PLL och GOT!

      Radera
  2. Va trist att inte Smoke är nå bra då... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men många har gillat den. Jag är bara för okoncentrerad just nu så fattar inte vad jag läser...

      Radera
  3. Tack för taggen Nelly, ska göra den! :)

    SvaraRadera
  4. Haha oh no, Peeta! ;D Men seriöst så kan jag nog själv inte välja där heller. Kul att läsa dina svar i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Jag har svarat på frågorna, m.m. (tidsinställde till slut inlägget p.g.a. det hoppade för mycket i mallen och jag har fått stånka för att få ihop ett snyggt inlägg med mellanrum där det ska vara m.m.) ;O (; Tack för att du tänker på mig och min blogg! (; (:

    SvaraRadera
  6. Kyssa Four är något jag också skulle vilja göra! Tack för nomineringen. Det var roliga frågor att svara på. :)

    SvaraRadera
  7. Tack för nomineringen! Jag ska göra den snart! :)

    SvaraRadera
  8. Tack för nomineringen! nu ligger mina svar uppe! http://kattugglan.blogspot.se/2015/04/liebster-award-x2.html

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...