onsdag 1 april 2015

Månadsrapport: Mars 2015

Canon EOS 700D



Läst i mars 2015:

(Kretsen - Maggie Stiefvater) Gav upp
021. Matilda - Roald Dahl
020. De utvalda: Hemligheternas rike - Kristin Cashore

019. De utvalda: Monstrets dotter - Kristin Cashore
018. De utvalda: Tankeläsaren - Kristin Cashore

017. Harry Potter and the chamber of secrets - J.K. Rowling (omläsning)
016. Fakturan - Jonas Karlsson (novell) Ej med på bilden.

015. Den lille prinsen - Antoine de Saint-Exupéry (bilderbok)

Totalt lästa böcker:  7  
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på svenska: 6


Bästa boken var:
Tankeläsaren av Kristin Cashore
. Så fantastiskt underbar!!! Ville inte att den skulle ta slut.

Sämsta boken var: Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry. Tyckte den var söt men den blev tyvärr ingen ny favorit.

Månadens överraskning: Matilda av Roald Dahl. Jag anade att den skulle vara bra, men den var ännu bättre än jag trodde. Riktigt, riktigt bra!


Månadens besvikelse: Kretsen av Maggie Stiefvater. Alltså nej. Jag gav upp den... var för långsam och tråkig.

Böcker jag gav upp: Kretsen av Maggie Stiefvater.

Sammanfattning av månaden: Har varit en väldig berg- och dalbane-månad det här. Det började segt för att bli bra i mitten av månaden, men mot slutet tappade jag läslusten igen. Riktigt segt nu sista veckan i mars. Harry Potter-temat gick åt skogen... hade ingen lust att läsa Harry Potter alls, så blev bara en bok i det temat. Vilket är rent ut sagt uruselt. Vet inte varför jag tappade lusten så totalt. #hokuspokus2015 blev verkligen en rejäl flopp. Hade ju två månader på mig att läsa HP, men det tog tvärstopp. Jättebesviken över det, hade hoppats på att få läsa massor med Harry Potter tillsammans med er andra. Men som sagt det verkade inte funka alls. Var inte så många som hängde på och jag själv tappade lusten också så usch... Jag hoppas verkligen att april kommer att bli en roligare månad.

Planerar att läsa i april: Känner just nu att det står helt still i huvudet vad jag ska läsa i april. Vet inte om jag ska ha nåt nytt tema eller om jag ska köra helt temafri månad... hmmm... skriv gärna vad ni tycker. Eller ge förslag på vad ni tycker att jag ska/borde läsa.



Tv-serier och filmer: Blev faktiskt en hel del filmer under mars. Finns recensioner på alla utom Maleficent här på bloggen. Bäst tyckte jag helt klart att Insurgent var som min söta sambo överraskade mig med. Alltid mysigt med ett biobesök!





När vi kommer till tv-serier så är det Mr. Selfridge, Glee och gamla Beverly Hills-avsnitt som gällt.



Hur har er bok/film-månad sett ut?

5 kommentarer:

  1. Ser att du hunnit med några bra böcker under månaden. Insurgent är jag så sugen på att se.
    Är du nyfiken på vad jag läst och sett, kika gärna på min blogg.

    SvaraRadera
  2. Åh många bra filmer du sett :D Har välan inte sett så mycket film nu men har sett Sagan om Askungen och Billy Elliot live från West End.
    Har precis börjat läsa Matilda, ser fram emot att få tid nu i påsk och fortsätta på den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Billy Elliott!! Såg också den för ett tag sedan. Den var jättebra!

      Radera
  3. Vad kul att du gillade De utvalda! Det är en serie jag verkligen tycker om. Hoppas du får tillbaka din läslust nu i april! :)

    SvaraRadera
  4. Älskade första boken! De andra var också okej.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...