söndag 12 april 2015

Recension: Dubbelbokat av Sophie Kinsella

Canon EOS 700D

Titel: Dubbelbokat
Författare: Sophie Kinsella
Serie: -
Förlag: Damm förlag
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 300
Rec-ex: Nej

(Utläst den 3 april 2015)

—————————————————————————————————————————- 


Beskrivning från Goodreads:

Vad händer när två familjer tvingas bo i samma sommarhus en hel vecka? Vilka hemligheter dyker upp och står de verkligen ut med varandra?

Chloe behöver verkligen semester. Hon är så trött på att sy bröllopsklänningar och hennes man är deprimerad efter neddragningar på företaget där han jobbar. Då erbjuder hennes rike vän Gerard att låna ut sitt sommarhus i Spanien – perfekt!

Hugh är olycklig. Hans fru ägnar sig åt shopping och renovering och han får arbeta hårt för att ha råd med allt. Han har nästan aldrig tid att umgås med sina barn och känner dem inte alls. Sådan tur att hans vän Gerard har erbjudit dem att låna ett hus i Spanien så att han kan vila ut.

Båda familjerna anländer till sommarhuset och får en chock. Gerard har dubbelbokat dem. Besvärat försöker de komma överens, men spänningarna stiger i värmeböljan. Vem får ihop det med vem och vilka har ett förflutet tillsammans?


—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:


Handling:

Två familjer hyr ett sommarhus, de kommer dit och inser att den gemensamma bekanta har dubbelbokat dem. Nu blir de tvungna att dela hus vilket ingen av dem är speciellt sugen på.

Var länge sedan jag läste någon kul chick-lit så såg fram emot att
läsa den här. Dock hade jag hört tidigare att den inte skulle vara en av Kinsellas bästa. Däremot så tyckte att handlingen lät lite rolig så var ändå nyfiken och postivt inställd till att ta reda på vad jag skulle tycka om den.

Och nej, jag tyckte kanske inte att det var Sophie Kinsellas bästa bok. Men den var absolut underhållande och jag läste ut den ganska snabbt.

Tempo/spänning:
Den var underhållande och intressant och jag läste ut den relativt snabbt. Jag ville veta hur den skulle sluta och hade därför ganska svårt att lägga den ifrån mig.

Karaktärer
:

Spoilers:
Hade lite svårt för otroheten som pågick och fattade aldrig hur de inte kunde bli avslöjade. Var helt säker på att Hughs fru skulle få reda på det. Speciellt när barnflickan typ skrek det rakt ut och ändå var det ingen som berättade hur det låg till. Alltså otrohet är så himla hemskt. Kan inte förstå hur de kan leva med det sedan. Nä fy.


Skrivsätt:
Gillar Kinsella. Har alltid gillat henne även om jag läst bättre böcker hon har skrivit.

Sammanfattning och betyg:

Inte en av Kinsellas bästa, men ändå helt okej och jag läste ut den ganska snabbt. Eftersom jag verkligen ville veta hur den skulle sluta.

Betyget får bli tre tassar.




2 kommentarer:

  1. Den där kommer jag att läsa framöver. Älskar Kinsellas böcker och har flera oläst här hemma som skall läsas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul. Ja ,jag gillar henne.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...