tisdag 28 april 2015

Recension: Kick-ass av Mark Millar och John Romita Jr




Titel: Kick-ass
Författare: Mark Millar och John Romita Jr
Marvel Comics

Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 216

(Utläst den 18 april 2015)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
Have you ever wanted to be a super hero? Dreamed of donning a mask and just heading outside to some kick-ass? Well, this is the book for you - the comic that starts where other super-hero books draw the line. Kick-Ass is realistic super heroes taken to the next level. Miss out and you're an idiot!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Handling:
Ett ganska blodigt album... så blev lite förvånad då jag inte har sett filmen. Jag hade nog förväntat mig nåt lite knasigt och komiskt och det var ju inte alls det här. Så blev lite besviken på handlingen. Hade liksom förväntat mig någonting annat.

Handlar i alla fall om en kille som bestämmer sig för att bli en superhjälte och köper en dräkt från nätet. Första brottbekämpningsförsöket går dock inte alls som han har tänkt sig...
 
Dock gillar jag verkligen tecknarstilen och att hela albumet är i färg. Jag tycker absolut inte att det var ett dåligt album, tvärtom. Det var ganska bra och gick snabbt att läsa ut. Det var bara inte vad jag hade förväntat mig. Så blev ganska förvånad över alla blodiga och emellanåt rätt så tragiska scener.


Lite bilder på hur albumet ser ut inuti för er som är intresserade:


Sammanfattning och betyg:
Hade förväntat mig någonting annat så blev ganska besviken. Men tyckte ändå att det var ett ganska bra album och det lästes ut rätt fort.


Får bli en fyra i betyg, helt okej. Men osäker på om jag kommer att läsa fortsättningen då jag hört att den ska vara ännu blodigare och ännu mer våldsam.



3 kommentarer:

  1. Stämmer faktiskt - del två ÄR sämre. Jag funderade lite om det här i in recension av en annan serie av samma författare (Mark Millar), att han behöver nån som säger "stopp, nu blev det lite för mycket här".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det BLEV ju lite för mycket! Lol.

      Radera
    2. Inte fel med bromsklossar ibland :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...