lördag 9 maj 2015

Bokbloggsjerka 8-11 maj.

Dags för bokbloggsjerkan igen. Klicka här för att läsa mer.


Denna vecka är frågan:

Hur får du plats med alla böcker?
Jaa... det är ju en bra fråga. Så här ser några av mina bokhyllor ut just nu. I mitt lilla mini-bibliotek har jag alla mina lästa böcker. Mina olästa står i en egen hylla ute i vardagsrummet. Och ibland är jag tvungen att rensa hyllorna lite för att kunna få plats med fler, nya böcker. Det där med utrymme är ständigt ett problem alltså.





Hur får ni plats med alla era böcker?

11 kommentarer:

  1. Utrymmesbrist är nog ett gemensamt problem för de flesta bokbloggare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror faktiskt det!

      Radera
  2. köp en extrahylla till din bokhylla, ser glest ut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är faktiskt ganska glest. Tyvärr så finns inte de hyllor jag har längre kvar på IKEA,,, och blir ju ganska fult med ett hyllplan som inte matchar i färg eller trätyp.

      Radera
    2. Det är trist när ens bokhyllefärg gått ur sortimentet så man inte kan köpa extrahyllor eller överdelar! :(

      Radera
  3. Jag har börjat fundera hur jag ska göra för att rymma mer böcker och har till och med blivit lite sugen att rensa liteefter den här jerkan... Alternativt köpa bra plastlådor och låta en del böcker flytta upp på vinden...

    SvaraRadera
  4. Det har hänt mig fyra gånger, eller mer, att IKEA slutat sälja just den typ av Billy som jag har. Jag är otroligt less på det.

    SvaraRadera
  5. Utrymmet tenderar ju att ta slut efter ett tag har jag märkt ;)

    SvaraRadera
  6. Känner verkligen igen det där med utrymmesbrist. Jag tycker ändå det verkar som du har fin ordning på dina böcker.
    Här är mitt svar på jerkan: http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2015/05/bokbloggsjerka-8-11-maj.html

    SvaraRadera
  7. Platsbrist är nog ett ständigt problem för bokälskare!

    SvaraRadera
  8. Vad välordnat du har det (säger jag lite avundsjukt ;))!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...