lördag 30 maj 2015

Currently Reading Tag.

Hittade denna roliga tagg hos snowglitter och tänkte göra den jag med. Det är lite frågor kring min nuvarande läsning, så nu kör vi!





1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt?

Oftast läser jag bara en bok i taget. Har hänt att jag läser flera men det är inget jag egentligen gillar att göra.



2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra?)?

Eftersom jag så sällan läser flera samtidigt så vet jag faktiskt inte. Det är inget problem jag brukar ha helt enkelt.


3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?
Nej, det brukar jag inte göra.


4. Vart förvarar du boken du läser just nu?
Boken jag läser brukar hamna typ överallt. Ibland ligger den på köksbordet, ibland i min väska, ibland i sängen... Man kan hitta den överallt, vilket ofta visar sig då jag själv måste springa runt och leta efter den. Men blir väl så då man är besatt av att läsa hahaha. Appropå det så vet jag faktiskt inte vart den är nu. *springer och letar*



5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?
På morgonen tror jag faktiskt. Jag läser som mest på vägen till jobbet, på tunnelbanan. Detta är på vardagarna alltså, på helgerna är det mer blandat. Då skulle jag nog säga på kvällen.



6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Det där är olika... men vanligtvis 45 min ungefär. Det beror ju på hur uppslukad jag blir av boken.




7. Läser du inbundna böcker med "dust jacket" på? 
Nej, det gör jag oftast inte eftersom jag bär med mig boken överallt och inte vill att dust jacketen ska bli skadad.


8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?
Jag sitter oftast. Hittar aldrig nån bekväm ställning när jag ligger.




9. Tar du med dig boken du läser överallt?
ÖVERALLT, på tunnelbanan, i bilen... ja, överallt.


10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på goodreads?
 

Beror på hur tjock boken är men, 3-4 gånger kanske.


11. Vem vill du tagga?
 Jag taggar alla! :-)


4 kommentarer:

  1. Jag är också en sådan som tar med mig boken överallt och sedan springer omkring efter den haha ..B)

    SvaraRadera
  2. Tar också med en bok överallt, har alltid en pocket i handväskan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste alltid vara prepared för lästillfälle. Så är det bara!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...