lördag 9 maj 2015

Disney Book Tag. ("Långt ovanför finns det ett land där man kan gå i sol på en strand, där är man fri, det kunde bli, hela min värld.")

Igår blev jag taggad av Cecilia på Vår Bokvärld att göra taggen Disney Book Tag. Superkul eftersom jag själv samma dag funderat på att göra den och översätta frågorna. Nu behövde jag ju inte ens göra det. Jättebra ju! Och att få göra en Disney Book Tag är ju helt fantastiskt då man är en Dinsey-nörd som jag. *sjunger vidare på Hela min värld från Den lilla sjöjungfrun.*

 
Här är i alla fall frågorna:

1. Den lilla sjöjungfrun - en karaktär som är ur sitt rätta element, "en fisk på torra land" kan man säga


Stackars Ivan i The One and only Ivan. Han är ju verkligen som en fisk på torra land, instängd i en bur. Stackarn.


2. Askungen - en karaktär som genomgår en stor förändring




Förra sommaren läste jag Fyra dagar, fyra nätter och blev stormförtjust i den. Huvudkaraktären Amy genomgår vad jag tycker är en väldigt stor förändring. Läs den så förstår ni vad jag menar. Hett tips nu inför sommaren.

3. Snövit - en bok som har många snarlika karaktärer i rollistan


På den här frågan måste jag faktiskt fuska lite och välja flera böcker, men av samma författare. Jag väljer nämligen alla Sophie Kinsellas böcker eftersom jag tycker att alla hennes huvudkaraktärer är ungefär samma person. En lite charmig, men klumpig tjej som hamnar i knipa och på något sätt alltid lyckas krångla till det för sig mer och mer.
Någon som håller med?


4. Törnrosa - En bok som fick dig att somna

Ehm... Varsel av Stephen King. Förlåt... men den var bara sååååååå långtråkig. Men filmen... den är fantastisk! Se den!


5. Lejonkungen - en karaktär som gått igenom något traumatiskt i barndomen


Vet inte om denna bok passar in helt till den här frågan, men Pattyn i Burned tror jag verkligen inte haft det lätt.


6. Skönheten och Odjuret - En odjursbok (en stor bok!) som du var lite rädd att plocka upp men som visade sig vara en skönhet med fin story.



Jane Eyre
var jag ganska rädd för, då jag trodde att den skulle vara seg och tråkig. Men oooooh, vad bra den var. LÄS!

7. Aladdin - en karaktär som, på gott och ont, får sin önskan uppfylld



Älskar den här boken SÅ mycket!! Jag tycker absolut att Belly till slut får sin önskan uppfylld, men ja... det var ju ingen jättelätt resa dit direkt.


8. Mulan - en karaktär som låtsas vara någon eller något hen inte är.

Samantha
i Karriär och köksbesvär som klantar till det och låtsas vara ett hembiträde då hon egentligen är advokat.


9. Toy Story - en bok med karaktärer du önskar skulle komma till liv

Alla karaktärer i The Princess Diaries så klart!!! Mina kompisar! <3


10. Disney Descendants - din favoritskurk eller din favoritkaraktär med dubbelsidig moral

Snape i Harry Potter. Men honom säger väl alla?

___________________________________________________________________________________

Okej, då har vi kommit till delen där jag ska tagga folk...

"Försöka förstå, det dom andra vet
be att dom svarar på mina frågor."

"En utopi
som kunde bli
Hela min värld"

Så let's go:

Anna på Bookshelf
Sandra på snowglitter

Pia på bookrelated
Victoria på Vargnatts bokhylla


2 kommentarer:

  1. Kul att du ville ta dig an utmaningen :)
    Kram
    Cecilia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...