fredag 1 maj 2015

Månadsrapport: April 2015




Läst i april 2015:

029. The Walking Dead vol 12. Radhuseffekten - Robert Kirkman (seriealbum)
028. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
027. Kick-ass - Mark Millar (seriealbum)
026. Smoke - Ellen Hopkins
(Sherlock Holmes: En studie i rött - Ian Edginton) Gav upp 

025. Det oändliga havet - Rick Yancey
024. Pannkakstårtan - Sven Nordqvist (bilderbok) Ej med på bilden!
023. Dubbelbokat - Sophie Kinsella 
022. Illusions of fate - Kiersten White

Totalt lästa böcker: 
Antal böcker lästa på engelska: 3
Antal böcker lästa på svenska: 5


Bästa boken var:
Hundra omistliga ting av Lucy Dillon. Hon gör mig aldrig besviken! Älskade hennes senaste bok.

Sämsta boken var: Tyvärr Det oändliga havet av Rick Yancey. Blev riktigt besviken på den. Gillade den inte alls.

Månadens överraskning: Får bli Smoke av Ellen Hopkins. Började segt, men fick ett riktigt bra slut.


Månadens besvikelse: Ja, men Det oändliga havet. Älskade ettan så mycket, men tvåan var verkligen inte mycket att hänga i julgranen. Så tråkigt.

Böcker jag gav upp: En studie i rött. Nupp, det var inget för mig.

Sammanfattning av månaden: En lite halvseg månad. Har läst på, men inte haft något egentligt läsflyt och har heller inte läst speciellt många bra böcker den här månaden. När jag tänker efter är det bara en bok som har stått ut och som jag verkligen har älskat. Annars har det mest varit meh...

Temat: Vill läsa har heller inte gått speciellt bra, bara en bok blev läst. Så det temat får hänga kvar under maj också. Men nu har jag bestämt att jag inte behöver hålla mig till de tre böcker jag valt ut från början, utan att jag får välja vilka jag vill. Detta har jag bestämt i hopp om att få läslusten tillbaka. Gillar inte att vara för begränsad då jag är i lässvacka.

Planerar att läsa i maj: Fullfölja temat och försöka att bara läsa böcker jag verkligen vill läsa istället för att ha massa måsten. Läsa de böcker jag har lust att läsa helt enkelt.

Tv-serier och filmer: Den här månaden blev jag och sambon fullständigt hooked på Game of thrones. Vi ser flera avsnitt varje kväll och nu är vi äntligen på säsong 4. Så vi börjar komma ikapp. :-)




Några filmer har det inte blivit den här månaden.


Hur har er bok/tvserie-månad sett ut?

2 kommentarer:

  1. Efter 1 mån utan någon läsning kom jag till slut igång igen i mitten av april och hann med 2 böcker och 1 novell. Totalt nästan 1000 sidor så jag är mycket nöjd. Betar av olästahyllan och skapar plats inför den monsterbeställning jag planerar om typ en månad =P Just nu läser jag Fire av Kristin Cashore. Då jag varit rädd att bli besviken har jag skjutit upp den rätt länge, men so far tycker jag den är rätt bra ändå. Hoppas hinna läsa ut den innan helgen är slut.

    SvaraRadera
  2. Du hann ju med riktigt många böcker i april.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...