söndag 31 maj 2015

Månadsrapport: Maj 2015

Canon Eos 700D


Läst i maj 2015:

039. iZombie vol 1: Dead to the world - Chris Roberson  (seriealbum)
038. Starcrossed Nemesis - Josephine Angelini
037. Nidstången - Åsa Larsson, Ingela Korsell (ljudbok)
036. Blod och stjärnstoft - Laini Taylor
035. Kometen kommer - Tove Jansson
034. The Land of stories: The enchantress returns - Chris Colfer
033. En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret - Brian Selznick
032. Jinx: Tur i oturen - Meg Cabot
031. Häxorna - Roald Dahl
030. Den unga eliten - Marie Lu


Totalt lästa böcker: 10 
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på svenska: 8


Bästa boken var:
Inget svårt val denna månad, bäst var utan konkurrens The Enchantress Returns av Chris Colfer. Han fortsätter att imponera.


Sämsta boken var: Nidstången. Fastnade aldrig riktigt för den.

Månadens överraskning: Nemesis av Josephine Angelini tyckte jag verkligen var månadens överraskning. Jag hade nämligen ganska låga förväntningar på den så den var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.


Månadens besvikelse: Häxorna av Roald Dahl. Jag tyckte ju jättemycket om Matilda men den här var inte ens i närheten av lika bra. BESVIKELSE!

Böcker jag gav upp: Ingen.

Sammanfattning av månaden: Har fått väldigt mycket läst nu i maj tack vare några Read-a-thons. Jag är jättenöjd med att ha läst hela tio böcker den här månaden, dock är jag inte lika nöjd med böckerna jag har läst. Var en del jag inte alls tyckte var något bra så blir några böcker som åker direkt till bokbytet. Var egentligen bara en riktigt bra bok av alla dessa, så det är jag lite besviken på. Jag hoppas få läsa många riktigt bra böcker i juni istället.

Planerar att läsa i juni: Planeringen inför nästa månads läsning är i full gång. Mer om det i kommande blogginlägg som bör dyka upp senare under dagen alternativt imorgon.

___________________________________________________________________________________

Filmer och tv-serier: Blev bara en film denna månaden och det är Gone Girl. Vill ni ha en filmrecension på den sedan, kan ni ju hojta till.

Annars har vi bara sett på Game of thrones samt min nya favorit, iZombie!





Hur har er månad sett ut? Har ni upptäckt några nya tv-serier, filmer eller böcker?

6 kommentarer:

  1. Jag ska titta på första avsnittet av iZombie idag på tv11. Spännande:).

    SvaraRadera
  2. Åh iZombie <3 Gillar den verkligen!

    SvaraRadera
  3. Wow riktigt många böcker du hunnit med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är faktiskt ganska nöjd!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...