lördag 30 maj 2015

Recension: The Land Of Stories: The Enchantress Returns av Chris Colfer

Canon Eos 700D


Titel: The Enchantress Returns

Författare: Chris Colfer
Serie: The Land of stories #2
Förlag: Little Brown Books
Utgivningsår: 2013
Språk: Engelska
Antal sidor: 517
Rec-ex: Nej

Denna bok ingår i temat: Barn-och ungdoms-böcker.


(Utläst den 16 maj 2015)

—————————————————————————————————————————- 


Beskrivning från Goodreads:

After decades of hiding, the evil Enchantress who cursed Sleeping Beauty is back with a vengeance.

Alex and Conner Bailey have not been back to the magical Land of Stories since their adventures in The Wishing Spell ended. But one night, they learn the famed Enchantress has kidnapped their mother! Against the will of their grandmother, the twins must find their own way into the Land of Stories to rescue their mother and save the fairy tale world from the greatest threat it's ever faced.


—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:


Handling:

Det kommer nog inte som någon överraskning att jag har haft extremt höga förväntningar på den här boken. Har varit lite rädd för att plocka upp den då den har legat här hemma och ropat på mig i några månader nu, men jag har varit så orolig att jag inte ska tycka om den och nu är jag är SÅ GLAD att den levde upp till de förväntningarna. Första boken är ju ändå den bok jag älskat mest hittills i år, så ja den här boken hade ju lite att leva upp till om man säger så.

I The Enchantress Returns blir tvillingarnas mamma kidnappad och Alex och Conner tvingas åter igen ta sig tillbaka till The Land of stories i jakt på sin försvunna mamma. Var är hon och vem är det som har kidnappat henne?


Tempo/spänning: 

Så himla bra. Älskar den här världen och hade som precis som med den första svårt att lägga boken ifrån mig.

Spoilers:
+ Lite kul med Rödluvan och Guldlock... tycker det är lite komiskt hur de håller på och bråkar i varje bok. Hihi!

+ Och Guldlock kan slåss, hahaha!!

+ Va... är Alex nästa Fairy Godmother!? Wow!!!

+ Men alltså slutet!!!! Fy sjutton vad jag grät. Trodde aldrig att det skulle bli så här. Nu är Alex fast i The Land of stories. Så himla sorgligt när hon berättade för Conner att hon kommer att stanna där. Kan inte fatta att deras mamma gick med på det. Men hon har ju sin farmor... men ändå! :'-(


Karaktärer
:
Så underbart att få återvända till The Land of stories och tvillingarna Bailey igen.

Skrivsätt:
Fantastiske Chris Colfer! Trodde ju aldrig att han skulle kunna skriva så här bra. Jag är så himla imponerad! WOW! Att han inte bara har gjort det en gång nu, utan två. Måste läsa bok tre asap. Men är lite rädd att läsa den då jag har hört att den ska vara ÄNNU bättre. Hur är det ens möjligt? Får nog vänta med den lite eftersom fyran kommer i juli och jag känner att jag vill sprida ut böckerna lite grann så att äventyret inte tar slut för fort.

Sammanfattning och betyg:

Chris Colfer har gjort det igen! Vad kan jag säga? Jag älskade den här boken och jag kämpar för fullt med att inte plocka upp trean nu på en gång. Men vill inte att det ska ta slut för fort så jag tvingar mig själv att spara den ett litet tag till. Fyran släpps en vecka före min födelsedag så ja ni kan nog ana vad som kommer att stå högst upp på önskelistan i år?

Betyg: Fem av fem tassar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...