söndag 24 maj 2015

RYBSAT. Dag 6+7

Bild från mitt Instagram.

Förlåt för att det inte blev något inlägg igår, men jag hade fullt upp med att spela in min Book Haul och sedan var det ESC också då det heller inte fanns så mycket tid för att läsa eller blogga. Därför kommer jag nu i mitt sista RYBSAT-inlägg sammanfatta både dag 6 och 7.
Jag fick ju lite läst i alla fall och det är jag glad för.

Här är siffrorna för dag 6:


Lästa sidor idag: 102
Totalt antal lästa sidor: 664
Totalt antal utlästa böcker: 1


... och siffrorna för dag 7:

Lästa sidor idag: 100
Totalt antal lästa sidor: 764
Totalt antal utlästa böcker: 1


Sammanfattning av detta Read-a-thon:
Då var alltså RYBSAT slut för den här gången. Första gången jag deltog och jag måste säga att jag tycker det har varit superkul. Det bästa tycker jag helt klart har varit att jag har läst några av de böcker som annars troligen hade fått stå och vänta ett bra tag till. Känns jättebra att jag fick de lästa. Jag är superglad att jag äntligen tog tag i Blod och stjärnstoft som dessutom var ett rec-ex och även Nemesis som jag aldrig trodde skulle bli läst.

Över lag är jag supernöjd med sidantalet och att jag lyckades klämma in så mycket läsning som varit möjligt även under arbetsveckan. Har lyckats läsa över 100 sidor varje dag trots jobb fyra av sju dagar. Så det är jag supernöjd med. Dock är jag lite missnöjd med att jag inte fick så mycket läst nu i helgen som jag önskat. Hade hoppats på att jag skulle ha avslutat Nemesis, men det blev inte riktigt av.

Men annars är jag supernöjd med min läsning under resten av veckan. Jag har aldrig trott att jag skulle kunna delta i en Read-a-thon då jag jobbar, men nu har jag sett att det faktiskt är möjligt. Jag är också superglad över att jag har fått tillbaka mitt läsflyt och att jag faktiskt läser varje dag nu och att jag lyckas hitta de där stunderna då det faktiskt går att läsa.

Nu är jag nästan lite ledsen över att detta Read-a-thon är slut. Hoppas jag inte tappar läslusten nu. Den vill jag gärna behålla.


Om det är någon som känner till något annat Read-a-thon eller någon Läs-a-lot som jag kan delta i kan ju hojta till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...