söndag 17 maj 2015

RYBSAT.

Hallå på er! Knappt har ett Read-a-thon tagit slut så är det dags att hoppa på nästa. Varför ignorera ett vinnande koncept liksom?

Jag känner att jag mår bra av att läsa. Jag blir gladare då jag hittar läsflytet jämfört med då jag är i lässvacka. Och nu när jag deltog i ett Read-a-thon igen så kände jag att jag hittade mitt efterlängtade läsflyt. Så jäkla skönt, och roligt! Därför känner jag att jag vill delta även i nästa Read-a-thon som cirkulerar runt på Book-tube just nu.

Detta Read-a-thon heter RYBSAT (Read Your Book Shelf-A-Thon) och går helt simpelt ut på att man ska välja en hylla i sin TBR och sedan under en veckas tid beta av så många böcker som möjligt ur den hyllan. Perfekt tycker jag som under detta är kämpar med att få ner min TBR-pile.

Här kan ni se videon med lite mer info kring RYBSAT.





RYBSAT pågår mellan den 18-25 maj och jag har nu valt ut en fyrkant i min TBR-hylla som jag kommer att fokusera på under den här veckan.

Det blir den här:

Bild från mitt Instagram.

Dock kommer jag att ta det väldigt lugnt och inte ha några som helst mål under den här veckan. Jag kommer att försöka att ta det så chill som möjligt eftersom jag ju faktiskt jobbar och därför inte kommer att ha överdrivet mycket tid eller ork att läsa. Men jag ska definitivt försöka att göra mitt bästa.
Men jag känner att hinner jag med att läsa 50 sidor om dagen då jag jobbar så är det väl bra. Jag kommer absolut inte sätta någon press på mig själv alltså, men som sagt så mår jag bra av att läsa lite mer igen så då vill jag ta vara på det.

Jag kommer att försöka att hinna med att uppdatera om hur dagen har gått i slutet av varje dag, precis som gjort under Crush your tbr! Dock kommer jag inte att hinna med några videos utan det får bli vanliga inlägg. Kanske att jag hinner med någon videosammanfattning till helgen... men det får vi se. I alla fall så tycker jag att detta ska bli jättekul!


Någon annan som kommer att delta? Och i så fall, vad kommer ni att läsa?

4 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé!
    Och att bara ta en hylla... visst kan man fuska, som de säger i videon, men det roligaste vore ju att faktiskt ta en hylla och läsa på... Jag har ganska långa hyllor dock, många böcker i varje hylla, men man får väl se hur långt man hinner. I början har jag sorterat efter författarens efternamn, från A till någonstans runt M sedan har jag mer huller om buller. Jag tänker nog välja en av de hyllor där jag bara har färgsorterat istället, i så fall. Typ ta den där jag bara har vita bokryggar eller svarta, eller den med blå eller röda nyanser...
    Tack för att du tipsar!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer också att vara med. Började med Since You've Been Gone av Morgan Matson.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...