måndag 4 maj 2015

Temainlägg: Barn- och ungdomsböcker

Nu är det maj, vilket innebär att jag drar igång mitt nya tema här på bloggen. Temat för maj blir ju som jag skrivit tidigare; barn- och ungdomsböcker och det är ett tema som Sandra har dragit igång, som jag har valt att hänga på. Har haft lite idétorka här den senaste tiden, så var ganska skönt att få ett tema serverat den här gången.


Här är några av dem böckerna jag har tänkt att läsa. Ett par, extra böcker är även på väg hem till mig i detta nu. Upptäckte nämligen att jag inte hade väldigt dåligt med barnböcker hemma. Men här är några av de böcker jag planerat att läsa, som jag redan har hemma. Kanske inte blir exakt alla de här... det får vi se. Men här är i alla fall lite förslag som jag har rotat fram ur hyllan.




Vad tycker ni om mina val? Vad planerar ni att läsa i maj?

10 kommentarer:

  1. Fortsätt med vargbröder-böckerna, själv gillade jag andra boken bäst i serien :) Har ingen aning om vad jag ska läsa i maj, nu när skolan är slut och jag plötsligt får bestämma över min egen tid igen så vet jag inte alls vad jag ska göra... Men finns ju hur många böcker som helst, så det löser sig nog ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, ska nog fortsätta med Vargbröder-böckerna absolut. Har ju bara läst första och den gillade jag ju verkligen.

      Radera
  2. Ser bra ut:) vill gärna läsa recension om Jinx!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer absolut upp en recension på den när jag läst ut den.

      Radera
  3. Jag gillar verkligen Hugo Cabret. Är en övning till Max att även läsa bilder!

    SvaraRadera
  4. Serien Vagbröder har jag funderat på att läsa. Ena barnbarnet läste dem när hon var mindre och hon tyckte att de var bra.

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte att första boken var jättebra! :)

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte supermycket om Vargbröder-serien när jag läste den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som typ alla gillar den serien. :-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...