söndag 3 maj 2015

Temainlägg: Vill Läsa

Är lite lat och orkar inte spela in någon video den här gången eftersom vi strax ska iväg på en lägenhetsvisning och jag gärna ville få upp det här inlägget före det. Detta är alltså min sammanfattning av apriltemat som var: Vill läsa.

Som ni säkert ser så har jag inte alls hållit mig till de böcker jag hade tänkt att läsa från början. Men då jag kände att jag inte ville känna mig alltför låst och ville hitta läslusten igen, så valde jag att ändra lite i temat och endast plocka böcker ur hyllan jag verkligen kände mig sugen på att läsa. Till slut slutade det med dessa tre.




Jag känner mig riktigt nöjd med mitt val och de två sista böckerna läste jag ut på bara två dagar. Jätteskönt att få plöja böcker igen. Hatar lässvackor!
Böckerna blev alltså till slut:

Hundra omistliga ting av Lucy Dillon, Den unga eliten av Marie Lu och Häxorna av Roald Dahl.


Tre väldigt olika böcker. Vi har en feel-good, en fantasy och en barnbok. Alla var de bra på sitt sätt. Jag tyckte jättemycket om Den unga eliten av Marie Lu, blev lite besviken på Häxorna av Roald Dahl samt fullständigt förälskade mig i Hundra omistliga ting av Lucy Dillon. Den kvinnan gör mig aldrig besviken. Har älskat varenda bok hon har skrivit, men den här måste ändå vara en av hennes bättre. Satt med tårar i ögonen när den var slut. SÅ bra.

Jag väljer alltså som jag var inne på i min Friday Reads-video att avsluta april månads tema efter tre böcker. Jag känner att jag vill ta tag i nästa tema nu.

Och vinnaren då undrar ni väl? Jo, men det blir som ni säkert redan räknat ut Hundra omistliga ting. Läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...