tisdag 19 maj 2015

Top Ten Romance Books for People who Read Other Genres.

Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket går ut på att man ska lista sina top tio favoriter inom ett valt tema. Jag har sett många andra bloggare haka på detta på tisdagar men har aldrig gjort det själv. Men då jag tycker det verkar ganska kul, så tänkte jag att även jag ska testa denna vecka.





Veckans tema är:
Top Ten Romance Books for People who Read Other Genres (haha... märks att jag är newbie på det här med Top Ten Tuesday... tydligen skulle denna veckas lista vara ett eget val. Missade detta och trodde att den frågan som lagts upp på bloggen var det temat man skulle välja så därför blir min lista densamma som på Top Ten Tuesday-bloggen. Ja, ja... inte mycket att göra åt. Orkar inte skriva om det här inlägget och hitta på en egen lista nu. Men hoppas att ni gillar min lista ändå.)

Inte helt lätt alltså, men här ska man alltså tipsa om böcker med romant
iska inslag inom olika genrer. Som sagt inte helt lätt men jag ska ge det ett försök. Här är mina tips!
 

If you read Science Fiction, you'll like...
Across the universe av Beth Revis. Otroligt spännande serie med inslag av romantik. Och slutet på serien... awww... PERFECTION!


If you read Young Adult contemporary, you'll like...
Anna and the french kiss av Stephanie Perkins. Det här är den ultimata kärleksboken. Den innehåller så mycket söt romantik så att man bara vill sväva iväg på ett rosa, fluffigt moln.


If you read Dystopian (and don't mind a bit of heat), you'll like...

The Selection av Kiera Cass. En av mina absoluta favoritserier, men innehåller en hel del velande mellan två olika killar.





If you read fairy tales, you'll like... 
Cinder av Marissa Meyer. Väldigt annorlunda historia och väldigt speciell... men bra!


If you read paranormal, you'll like...
Obsidian av Jennifer L. Armentrout. En superbra serie som blir bättre och bättre för varje bok.


If you read Steampunk, you'll like...
The Infernal Devices av Cassandra Clare. The feels, oh the feels. 






If you read Historical Fiction, you'll like...

Överenskommelser av Simona Ahrnstedt. Riktigt bra svensk, historisk fiction. Någon tipsade mig om att läsa den här då jag inte var så förtjust i Fifty shades of Grey och ja, detta är definitvt ett bättre alternativ.


Vilka böcker skulle du vilja tipsa om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...