söndag 21 juni 2015

Alphabooks tag.



Jag blev taggad av snälla Sandra att göra Alphabooks tag som går ut på att man ska lista sina favoritböcker på varje bokstav i alfabetet.


A - Allegiant (Veronica Roth)

B - Britt-Marie var här (Fredrik Backman)

C - Cinder (Marissa Meyer)

D - Den femte vågen (Rick Yancey)

E - En man som heter Ove (Fredrik Backman

F - Fyra dagar, fyra nätter (Morgan Matson
 
G - Gatukatten Bob (James Bowen)


H - Harry Potter och De vises sten (J.K. Rowling)

I - Isla and the happily ever after (Stephanie Perkins)

J - Jane Eyre (Charlotte Bronte)
 

K - Kriget är slut (Morgan Alling)

L - Livet efter dig (Jojo Moyes)

M -
Mitt perfekta liv (Sarah Dessen) 

N - North Pole Reform School (Jaimie Admans)

O - Obsidian (Jennifer L. Armentrout)

P - Princess Diaries (Meg Cabot)

Q

R - Revolt (Suzanne Collins)

S - Sommaren jag blev vacker (Jenny Han)

T - The Selecion (Kiera Cass)

U - Undret R.J Palacio

V - Vargbröder (Michelle Paver)

W - We were liars (E. Lockhart)

X

Y

Z

Å

Ä 

Ö - Överenskommelser (Simona Ahrnstedt)


Var RIKTIGT svårt mot slutet. Kunde inte en enda bok, men men jag gjorde ett tappert försök. Hoppas ni hittade några bra boktips i alla fall.

Jag väljer att tagga:

Cecilia på Vår bokvärld
Sagan om sagorna
Inuti en bok

2 kommentarer:

  1. Bra lista du fick till! Nu när jag såg "Revolt" blev jag påmind om att jag inte läst Hungergames ännu...skandal :D alla verkar gilla dem!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...