lördag 13 juni 2015

Läs-a-lot sommar 2015!!!!




Som jag ju tidigare har nämnt och efterfrågat här på bloggen så har jag velat vara arrangör för även denna sommarens Läs-a-lot. Och jag är superglad att kunna meddela att jag även fått en medarrangör i Elin från Bokparadiset. Tillsammans kommer vi alltså att arrangera:

LÄS-A-LOT SOMMAREN 2015!!!!!!



Vad är en Läs-a-lot nu igen?

En Läs-a-lot är en period då man läser så mycket som möjligt eller försöker att läsa mer än vad man annars skulle göra. Du försöker alltså att läsa istället för att titta på TV o.s.v under den här perioden.

När kommer detta event att pågå?
6 kl 00.00 -12 juli kl. 00.00.

Vad är temat denna sommar?
Denna sommar har vi tänkt oss ett ganska enkelt  och brett tema. Nämligen "Böcker man velat läsa länge". Inom denna kategori borde det inte vara så svårt att göra sig en liten TBR-pile. Man väljer själv hur många böcker man vill läsa eller tror sig klara av att hinna med. Eller om man vill satsa på ett visst antal sidor... detta väljer man själv. Man sätter alltså upp egna mål.


Hur gör jag för att medverka?
Du anmäler dig hos mig eller hos Elin. Vill du anmäla dig hos mig, anmäler du dig i detta inlägg. Vill du anmäla dig hos Elin, gör du det i kommentarerna till hennes Läs-a-lotsinlägg.

Man kan endast anmäla sig hos mig ELLER Elin och anledningen till detta är att vi helt enkelt vill säkerställa att det blir TVÅ vinnare. Man kan alltså bara vinna ETT pris.


Spurter och priser:

Ni som var med förra året kommer kanske ihåg våra spurter vi hade då + att man även kunde vinna fina priser. Denna lilla tvist kommer även att finnas med detta år.

Spurterna kommer att vara 30 min långa och man får precis som förra året poäng för hur många sidor man hinner med att läsa under just dessa halvtimmar.

Poängsystemet ser ut som följande:

25 sidor = 1 p
50 sidor = 2 p
75 sidor = 3 p
100 sidor = 4 p
125 sidor = 5 p
Osv...

Dock är det oerhört viktigt att man först har anmält sig hos mig eller Elin. Missar man att anmäla sig men ändå deltar i spurterna så kan man heller inte vinna. Den som anmält sig hos mig eller hos Elin och sedan samlat ihop flest poäng under spurttillfällena kommer att vinna ett pris!

Vad kan man då vinna?
Ett hemligt bokpaket från mig eller Elin.



Hur vet man när spurterna kommer att inträffa?
Det vet man inte! Det ska vara lite spännande. Spurterna kommer att annonseras ut några minuter i förväg på Instagram. Så se till att följa nellon_xo och elinbokparadiset för att inte missa något tävlingstillfälle!


Hashtag:
#läsalotsommar2015 


Inte så långt kvar nu alltså... Så vill du ha en kul och mysig start på sommaren och vill kicka igång läsningen med en rivstart får du inte missa det här! Anmäl dig redan nu till sommarens bokbloggshöjdpunkt! Och det skulle vara jättekul om ni publicerar egna TBR-högar på era bloggar efter att ni anmält er. Så kul att se vad alla tänkt att läsa för nåt!


48 kommentarer:

  1. Passar mig perfekt den veckan då min semester börjar så jag är givetvis med. TBR-hög ska jag givetvis också försöka få ihop en, men det ska jag klura på lite först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Du är hemskt välkommen att vara med!

      Radera
  2. Jag vill vara med! Men min tbr kommer att bestämmas när det närmar sig. :)

    SvaraRadera
  3. Jobb för fulla muggar, så man hinner kanske bara med 1-2 böcker beroende på :/ men ska bli kul att se vad ni andra läser!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kan hänga med på ett litet hörn då i alla fall Sandra!

      Radera
  4. Jag är med ! Så roligt att det blev på min semester också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tajming. Kul att du är med.

      Radera
  5. Kan man vara med även om man inte har blogg? Har Instagram om det hjälper :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Då är jag supergärna med :) Mjuppi heter jag på instagram

      Radera
    2. Om du vill vara med i spurterna och ha chans att vinna får du följa mig på Instagram. Glöm inte heller hashtagen om du uppdaterar med något läsalotsrelaterat. Välkommen och kul att du vill vara med.

      Radera
  6. Å, bästa veckan ni kunde välja, jag är på!
    Men... om man nu ska ägna sig åt att läsa istället för att sitta vid tv, mobil osv, varför kommer då spurterna att publiceras bara några minuter innan de sker? Det betyder ju att om man vill vara med på spurterna måste man vara väldigt uppdaterad på instagram hela tiden. En liten fundering bara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer. Jag förstår vad du menar att det kan vara svårt men ja man måste vara väldigt uppdaterad på Instagram. Det är helt enkelt en del i tävlingsmomentet. Det ska inte vara helt lätt att vinna ;-)

      Radera
  7. Jag är gärna med trots att jag jobbar hela veckan. Kul initiativ. Min TBR kommer upp när det är lite närmare start.

    SvaraRadera
  8. Vad kul, jag är gärna med. :)

    SvaraRadera
  9. Låter kul Jag är gärna med!

    SvaraRadera
  10. Jag är med, det var väldigt kul förra året. Eftersom jag inte har någon blogg, lägger jag eventuellt upp en läshög på instagram.

    /Mari Gadell
    m_gadell@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Åh vad roligt! Jag hakar på! ^^♥

    SvaraRadera
  12. Kul! Har semester och hoppas hinna läsa massor, men inte tillgång till internet så spurtpriserna kan jag glömma. Hänger på ändå och läser järnet under veckan!

    SvaraRadera
  13. Jag är gärna med, lägge in min hög senare idag. Förlåt men jag är så dum på förkortningar, vad står tbr för? Får man ha börjat boken?
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. TO BE READ.Vet egentligen inte om man får ha börjat boken, det har jag inte tänkt på. Det avgör man själv tycker jag.

      Radera
    2. Herregud jag fick fram allt konstig när jag sökte på det, hihi. Har man bara läst 20 sidor kanske det kan vara okey

      Radera
    3. Min lilla hög http://eggetbok.blogspot.se/2015/07/las-lot-sommaren-2015.html

      Radera
  14. Låter jättekul, jag är gärna med :) Jobbar hela juli, men får väl släpa runt på böcker och läsa när jag får tid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrivit om det på bloggen och fotat lite böcker som jag skulle vilja hinna läsa men nog inte hinner: http://miamaria-bok.blogspot.se/2015/07/las-lot-sommar-2015.html

      Radera
  15. JAG VILL VARA MED!! Ska försöka publicera en TBR-pile på bloggen idag, så roligt! :D

    SvaraRadera
  16. Åh, vad roligt! :D Jag är absolut med! Tror inte jag deltog förra året, så ser fram emot att göra det nu i år. Tyvärr så jobbar jag hela veckan så vi får se hur mycket det blir läst, men jag ska försöka läsa så mycket som möjligt när det finns tid. Jobbar ju på ett av Grännas många polkagriskokeri :p
    Försöker hinna med att publicera min TBR-hög på bloggen snarast idag. Jättetaggad! Rolig idé och kul att ni engagerar er :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag arrangerade förra sommaren med så har blivit lite av en tradition för mig.

      Radera
  17. Så här fem i tolv (bokstavligt talat) så anmäler jag mig till detta jag med. Bild på TBR kommer i morgon, lite för sent på dygnet just nu för att klara av sådana beslut :). Inleder dock med Åren i Paris av Paula McLain.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Awwww, sista minuten men du är med!!

      Radera
  18. Jag vill också vara med! Tyckte det var så kul förra sommaren. ☺

    SvaraRadera
  19. Jag är sent ute men jag vill ändå vara med, om jag får!

    https://howhollowheartandfull.wordpress.com/2015/07/06/las-a-lot-sommar-2015-tbr/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får du det. Men ja, lite sent ute är du.

      Radera
  20. Jag hoppar på så jag kanske får läst de där böckerna som jag tänkt läsa så länge!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...