måndag 15 juni 2015

Ljudböcker?

Godmorgon på er!
Ligger hemma med ont i magen och feber och tycker synd om mig själv. Usch vad ynklig jag blir då jag har feber. Skitjobbigt att inte orka göra nånting och tråkigt att bara ligga i sängen... blä.

Och det värsta är att jag inte ens kan läsa då jag är sjuk, vet inte varför men kan bara inte koncentrera mig. Så därför
tänkte jag fråga om det är någon som kan tipsa mig om nån bra ljudbok? Tror nämligen att en ljudbok är enklare för mig att lyssna på än att försöka läsa en bok.

Tacksam för tips!

11 kommentarer:

  1. Jag kan heller inte läsa om jag har feber! Huvudet är väl lite för "mjukt" då :D flera har gillat Muminböcker som ljudbok, Mark Levengood som uppläsare. Om man är sjuk måste man ta nån lite lättsammare bok :D Krya på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh!!! En muminbok är ju egentligen ingen dum idé. Tack! Hihi och då får jag ju även höra finlandssvenskan.

      Radera
  2. Jag kan inte heller läsa med feber i kroppen. Jag lyssnar inte på ljudböcker tyvärr, så har inga tips där, men jag brukar sätta på någon bokpod när jag inte orkar läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du några tips på några bra bokpoddar? Jag har aldrig lyssnat på nån bokpodd.

      Radera
    2. Jag är också rätt ny på området, men Books on the Nightstand måste du lyssna på, jag tycker den är jättebra!! Sedan har jag börjat lyssna på Författarpodden. Ett eget rum ska jag snart börja med. Och bbc har en där de intervjuar författare som jag lyssnat på några avsnitt. Sedan finns ju Lundströms bokradio också.

      Radera
  3. Jag brukar köra omlyssning på Harry Potter, helst på engelska med Stephen Fry. Det blir så himla bra då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det har jag aldrig provat...

      Radera
  4. Håller med Sandra om att Muminböckerna är supermysiga att lyssna på! :) Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det fick bli en Muminbok! :-)

      Radera
  5. Om du har storytel så vill jag rekomendera Sagan om isfolket som läses upp av Julia Dufvenius! Underbara böcker och underbar uppläsare! Röd måne var också mycket bra :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...