torsdag 18 juni 2015

Recension: En shopaholic i Hollywood av Sophie Kinsella

Canon EOS 700D



Titel: En shopaholic i Hollywood

Författare: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #7
Förlag: Massolit förlag
Utgivningsår: 2015
Språk: Svenska
Antal sidor: 478
Rec-ex: Nej


(Utläst den 6 juni 2015)

—————————————————————————————————————————- 


Beskrivning från Goodreads:

Becky Brandon har med dottern Minnie och maken Luke flyttat till Los Angeles, stjärnornas stad. Luke är där för att jobba med den berömda skådespelerskan Sage Seymour, och Becky vill inget hellre än att bli Sages personliga stylist. Om hon landar det jobbet är vägen spikrak till att bli stylist åt varenda A-kändis i Hollywood! Men saker och ting går inte riktigt som hon tänkt sig och istället blir Becky anställd hos Sages ärkerival. Hur ska Luke hantera denna konflikt? Är det möjligt att det som Becky helst vill kommer att såra dem hon älskar allra mest?


—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:


Handling:

Jag blev jätteglad då jag såg att det skulle komma ut en ny bok i Shopaholic-serien. Jag har ju följt serien länge och det var ju inte direkt igår som det kom en ny bok. Därför hade jag höga förhoppningar på den här boken och jag kommer ihåg att jag hoppades på en bok om Becky i Hollywood eftersom slutet på förra boken hintade lite om det.

I denna bok har Becky tillsammans med sin familj flyttat till Los Angeles och hoppas på att bli kändisstylist åt de mest berömda skådespelarna i Hollywood. Men saker och ting går inte riktigt som hon har tänkt sig och hon hamnar i konflikter som kan komma att såra dem människor hon älskar allra mest.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja för att jag känner mig väldigt kluven till den här boken. Jag har ju alltid tyckt om den här serien på nåt lite guilty pleasure-sätt. Men åh, vad jag irriterade mig på Becky i den här boken. Hon är så självisk!

Tempo/spänning: 

Bra tempo genom hela boken, men jag tappade intresset ganska mycket mot slutet då jag blev så otroligt trött på Becky.


Karaktärer
:
Jag har alltid irriterat mig på Becky, mer eller mindre. Hon har ingen karaktär överhuvudtaget. Hamnar alltid i trubbel och känns heller som att hon aldrig lär sig något av sina misstag. Då hon fick barn hoppades man ju att hon skulle skärpa till sig, men icke. Nej, i den här boken blev jag riktigt irriterad och kände att nu får det vara nog. Tråkigt att Becky inte visat minsta lilla karaktärsutveckling genom alla de här böckerna. Hon är fortfarande samma gamla Becky som hon var i bok 1, det tycker jag är tråkigt.

Skrivsätt:
Har tröttnat på den här serien nu. Tycker nog att Sophie Kinsella skulle ha avslutat den här bokserien efter bok 5. Nu börjar det kännas riktigt utdraget.


Sammanfattning och betyg:

Alltså jag gillar fortfarande den här serien och ja, jag tycker att det är kul att det har kommit en bok till, samtidigt som jag känner att det räcker nu. Känns inte som att det går att göra så mycket mer. Becky borde ha fått utvecklas lite från den första boken och nu efter sju böcker känner jag lite att nu får det vara nog. Har hon inte utvecklats nåt nu så lär hon inte göra det fortsättningsvis heller. Nej, jag är ytterst tveksam till om jag vill läsa nästa bok, om det nu skulle bli en fortsättning.

Betyget här blir svårt att sätta. Serien som helhet skulle jag ge en fyra men då jag verkligen har börjat tröttna nu så blir det nog bara en svag trea till den här boken. Jag kan nog inte ge den mer.


2 kommentarer:

  1. Hade samma problem med boken. Älskar serien men trist att Becky inte utvecklas, klart hon ska vara lite småtokig som hon alltid är, men ja..du vet! Speciellt nu när hon har Minnie dessutom. Och så tycker jag att böckerna som utspelat sig i London varit de bästa. Så nu hoppas jag att nästa del är i London och får ett bra lyft igen. Kanske ett värdigt slut på serien också :) samtidigt som det är roligt att återse en gammal bekant lixom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Ja, serien är kul och lättsam, men nån karaktärsutveckling hade jag gärna velat se.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...