lördag 27 juni 2015

Sommarläsningstaggen!

Jag har blivit taggad av allas vår Alba på Boklyckan att göra Sommarläsningstaggen, tack så jättemycket! :) Och om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att jag gjorde den här taggen förra året med. Kan ju vara kul att göra den igen och se om det är någon skillnad på svaren i år.


1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Alltså, HJÄLP!!! Hur svårt var inte detta att svara på? Jag har så sjukt mycket böcker jag MÅSTE hinna med att läsa i sommar... och att välja ut endast fem var typ tortyr. Men jag vill verkligen hinna med att läsa MASSOR med härlig contempory och här är de böcker jag känner allra mest för just nu. Den absolut viktigaste är definitivt Royal Wedding. I can't wait.


Canon EOS 700D


2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Hmm, det var en svårare fråga. Kanske sista delen i Unearthly-trilogin, Boundless. Borde ha läst denna för länge sen, men av någon anledning skjuter jag hela tiden upp den eftersom jag glömt så mycket från förra boken.



3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Jag skulle säga på balkongen.


4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
Helt ärligt tror jag att jag kommer att läsa i en solstol i trädgården hemma hos sambons föräldrar eller i bilen eftersom vi kommer att åka ganska mycket bil i sommar, bl.a. på Island. Men det kommer nog även bli en del läst i sängen och hemma på balkongen.


5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Royal Wedding eller The Heir, som jag också hoppas hinna med att läsa. Åh, vad jag längtar tills jag får läsa dem.


6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Sommaren jag blev vacker av Jenny Han, Persikosommar av Jodi Lynn Andersen. Eller Fyra dagar fyra nätter av Morgan Matson. ÄLSKAR DEN!!!!!


7. Strand eller hängmatta?
Strand tror jag. Jag tycker hängmattor känns lite ostabila. Lol.


8. Deckare eller roman?

Roman!



9. Favoritgenre?
Contemporary eller fantasy.



10. Tagga 3 andra!
Sagan om sagorna

I Elinas hylla
I regnet

10 kommentarer:

  1. Tusen tack för taggen, sätter ihop den på måndag :D

    SvaraRadera
  2. Tack för taggen, ska peta ihop något! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen. Ska kolla in dina svar.

      Radera
  3. Har läst alla utom LOL i din bokhög, men den ska också läsas snart. Gillade verkligen Jenny Hans bok så hoppas du också ska gilla den!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att få läsa dina svar! :) Blir så glad när du pratar om Meg Cabot och hennes böcker, för det märks verkligen hur mycket du älskar dem. Hoppas att du kommer gilla Since You've Been Gone, själv älskade jag den :p Åh, jag vill få tag på och läsa To All the Boys I've Loved Before snarast. Den verkar så himla mysig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Since you've been gone ska jag läsa i sommar.
      Ja... Meg Cabot, my hero.

      Radera
  5. Jag har besvarat denna taggen idag. (: Mina svar går inte så mycket i samma anda som många andras då jag läser skräckkurs i år! (; (:

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...