tisdag 9 juni 2015

Top ten most anticipated releases for the rest of 2015.


Då var det tisdag igen vilket betyder Top Ten Tuesday.
Denna veckas tema är: De tio mest efterlängtade boksläppen för resten av 2015.

Wow... svårt. Jag tycker nämligen att de flesta efterlängtade boksläppen för detta år redan har släppts. Men jag ska se vad jag kan hitta. Dessa är utan inbördes ordning.

1. The Rose Society av Marie Lu
Läste ju nyligen första boken i den här serien på svenska. Jag gillar Marie Lu så jag ser absolut fram emot den här. Dock tror jag att jag ska vänta på den svenska översättningen.


2. Jesse's Girl av Miranda Kenneally
Har för mig att jag har läst någon annan bok av den här författaren och titeln får mig att tänka på filmen 13 snart 30 som jag älskar. Därför blir jag nyfiken på denna bok.


3. Winter av Marissa Meyer
Nu bok i Cinder-serien. Påminner mig om att jag måste ta och läsa Cress snart också. 



4. Another day - David Levithan
Uppföljaren till One day! Den ser jag verkligen fram emot!



5. Beyond the kingdoms av Chris Colfer

Behöver jag skriva varför jag längtar ihjäl mig efter den här? Nej, jag trodde väl inte det.


6. The Curvy Tree av Chris Colfer

En bilderbok av Chris Colfer? GE MIG!!!!!!


7. Finding Audrey av Sophie Kinsella

Denna släpps faktiskt idag och ja, jag vill läsa den. Älskar ju Sophie Kinsella. Dock får jag nog vänta på översättningen eftersom jag föredrar Kinsella på svenska.


8. Their fractured light av Amie Kaufman
Har första delen hemma, men har inte kommit mig för att läsa den ännu. Jag har på känn att jag kommer att älska den här serien så måste försöka ta tag i den snart. Till sommaren kanske?

9. Saint anything av Sarah Dessen

Sarah Dessen tackar jag aldrig nej till.


10. Lying out loud av Kody Keplinger
Är det bara jag som totalt missat att det släppts en companion bok till The DUFF? Jag älskade ju den, därför skulle jag kunna tänka mig att jag kommer att älska den här med.



Vilka böcker ser ni fram emot i år?

5 kommentarer:

  1. Jag älskade Cinder och har Scarlet och Cress påväg från Adlibris :D Så Winter blir säkert intressant också. Längtar också efter The rose society och Finding Audrey, på svenska!

    SvaraRadera
  2. Sophie Kinsellas böcker brukar vara bra!

    SvaraRadera
  3. Dottern och jag väntar på Cress på svenska. Men sen längtar vi efter Winter :-)

    SvaraRadera
  4. Jesse's girl var jättefin. Läste den för ett par månader sen men har inte förmått mig att recensera än utan inväntar boksläpp (fick den som arc från Netgalley) men kan verkligen rekommendera den!

    Annars längtar jag mest efter Carry on - Rainbow Rowells senaste som kommer i höst! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur du haft som redan har läst den. Den verkar gullig.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...