måndag 27 juli 2015

Har du läst...? -tag

Jag blev taggad av fina Sandra för ett tag sedan att göra Har du läst...? -taggen. Jag tyckte den lät kul men svår, så ska försöka mig på att svara på lite frågor om olika böcker jag har läst.
Here we go!






Har du läst...


...en bok med snö på omslaget?
Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon


...en bok som handlar om krig?
Champion av Marie Lu


...en bok som är skriven av en finsk författare?  
Kometen kommer av Tove Jansson


...en bok som är över 800 sidor?
Harry Potter och fenixorden av J.K Rowling


...en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll?
Hemsökt-serien av Meg Cabot (En av mina favoritserier! Läs!)


...en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär?
Vickis vintagebutik av Isabel Wolff


...en bok där någon av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik?
Femtio nyanser av honom av E.L. James (Christian Grey)


...en bok som handlar mycket om djur?
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon (Så fin!)


...en bok vars titel innehåller ordet "En"? 
En shopaholic i Hollywood av Sophie Kinsella


...en bok som utspelar sig på hösten?
Och sedan kom hösten av Jodi Lynn Anderson


...en bok som knappt innehåller några glada inslag?
Burned av Ellen Hopkins (Den är det rätt mycket elände i! Usch!)


...en bok som handlar om bröllop?
Sommarbruden av Marita Conlon-McKenna


...en bok som handlar om häxor?
Beautiful Creatures av Kami Garci och Margaret Stohl


...en bok som utspelar sig på en ö?
Ten av Gretchen McNeil


...en bok som har en karaktär som du kan känna igen dig själv i?
Second chance summer av Morgan Matson (Som jag håller på att läsa just i skrivande stund.)


...en bok som utspelar sig i rymden?
Across the universe av Beth Revis


...en bok som det finns ett mycket gammalt hus i?
The thirteenth tale av Diane Setterfield


...en bok som handlar om en bokhandel?
Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon (handlade delvis om en bokhandel)


...en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, vatten, luft, jord) 
Shades of earth av Beth Revis

Jag taggar: Bellas bokblogg, Bokparadiset, tinaelisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...