fredag 31 juli 2015

Månadsrapport: Juli

Canon EOS 700D


Läst i juli:

060. Destroy me - Tahereh Mafi (omläsning) Ej med på bilden!
(The vincent boys - Abbi Glines) Gav upp
059. Burn for burn - Jenny Han & Siobhan Vivian
058. Splintered - A.G Howard
057. Second chance summer - Morgan Matson
056. Shatter me - Tahereh Mafi (omläsning)
055. P.s. I still love you - Jenny Han
054. To all the boys I've loved before - Jenny Han
053. The Heir - Kiera Cass
052. Love letters to the dead - Ava Dellaira
051. Allt och lite till - Sarah Dessen
050. Royal Wedding - Meg Cabot
049. Plupp kommer till stan - Inga Borg (bilderbok) Ej med på bilden!
048. A wicked thing
- Rhiannon Thomas

 

Totalt lästa böcker:  13 
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på svenska: 11

Bästa boken var: Absolut P.S. I still love you. Men The Heir och To all the boys I've loved before ligger inte långt efter. Tätt följda av Second chance summer. Har läst så himla många bra böcker den här månaden så det är inte klokt.

Sämsta boken var: Plupp kommer till stan haha, som jag läste bara för att jag var uttråkad.

Månadens överraskning: Får nog säga To all the boys I've loved before på den här frågan. Älskade den så mycket, mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra. 


Månadens besvikelse: Här får jag nog tyvärr säga Royal Wedding. Ingen jättestor besvikelse, men jag trodde det skulle bli en solklar femma och det blev bara en väldigt svag femma. Jag blev inte blown away som jag hade hoppats. Ingen stor besvikelse alltså... men lite besviken blev jag allt.

Böcker jag gav upp: The Vincent Boys av Abbi Glines. Tror absolut att den kan vara bra, men har bara totalt tappat intresset så skippar den.

Sammanfattning av månaden: Så imponerad av mig själv den här månaden. Var länge sedan jag läste så mycket som jag gjort i juli. Har äntligen kommit ur min lässvacka. Och det bästa av allt är att jag har hittat så många nya favoritböcker. Blev hela 13 böcker lästa, av vilka många har stått olästa länge så jag är jätteglad att jag äntligen har läst dem och hittat så många nya favoriter. Är också glad över att jag har kommit ikapp med min Goodreads-utmaning igen. Nu ligger jag lite mer i fas igen med att hinna igenom 100 böcker i år.

Planerar att läsa i augusti: I augusti börjar jag jobba igen vilket betyder att jag inte kommer att kunna läsa lika mycket som i juli. Men jag ska verkligen göra mitt bästa med att fortsätta plöja så många böcker jag kan. Jag kommer också att fortsätta att beta av de contemporary-böcker jag inte hann med under juli.
___________________________________________________________________________


Tv-serier och filmer: 




Har inte blivit några tv-serier den här månaden men två filmer har det blivit. Dirty Dancing är verkligen den ultimata sommarfilmen. Så himla bäst! Cirkeln tyckte jag också var helt okej.

Hur har det gått med er läsning?

2 kommentarer:

  1. Vad mycket du hann med =) kul att du gillade så mycket också =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är asnöjd!! Har varit i en jobbig lässvacka som jag kämpat mot hela året, har fått tvinga mig själv till att läsa så är skönt nu att jag bara läst då jag har haft lust.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...