onsdag 1 juli 2015

Månadsrapport: Juni

Canon EOS 700D


Läst i juni:
047. Jag ger dig solen - Jandy Nelson
046. Världens viktigaste kyss - David Levithan
045. Mitt liv och jag - Cecelia Ahern
044. Farlig Midsommar - Tove Jansson (ljudbok) Ej med på bilden!
043. The walking dead vol 13. Ingen återvändo - Robert Kirkman (seriealbum)

042. Stjärnmärkt - Jessica Spotswood
041. En shopaholic i Hollywood - Sophie Kinsella
040. From the notebooks of a middle school princess - Meg Cabot


Totalt lästa böcker: 
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på svenska: 7

Bästa boken var: From the notebooks of a middle school princess av Meg Cabot. Älskar Meg Cabot!!!


Sämsta boken var: Stjärnmärkt av Jessica Spotswood. Alla verkar gilla den här serien, men usch jag gör verkligen inte det. Vet inte vad det är men jag och den här serien klickar inte.

Månadens överraskning: Faktiskt ingen.


Månadens besvikelse: Världens viktigaste kyss av David Levithan eller En shopaholic i Hollywood. Blev inte speciellt imopnerad av någon av dem här.


Böcker jag gav upp: Ingen. Men var på väg att ge upp Världens viktigaste kyss och Stjärnmärkt.

Sammanfattning av månaden: Som ni märker är jag lite negativ i den här månadrapporten. Jag tycker inte att någon av de böcker jag läst den här månaden har levt upp till förväntningarna eller varit speciellt bra överhuvudtaget. Den enda bok jag verkligen gillat är From the notebooks of a middle school princess, i övrigt har det varit ganska meh... Alla ÄLSKAR ju t.ex Jag ger dig solen av Jandy Nelson, men nä jag föll inte alls för den. Den var okej och jag gillade sättet den var skriven på, men jag föll inte alls lika pladask som många andra har gjort. Så över lag är jag ganska besviken på böckerna jag läste i juni.

Planerar att läsa i juli: Nu har jag fått semester äntligen och jag har så sjukt många böcker jag vill läsa. Ska bli så kul att sätta tänderna i alla härliga böcker jag har som ligger och väntar. Så nu hoppas jag verkligen att jag kommer att läsa betydligt bättre böcker i juli.

___________________________________________________________________________


Tv-serier och filmer: Den här månaden har det varit ganska dött på film- och tv-seriefronten. Har inte tittat på så mycket egentligen eller jo, jag har ju så klart sett klart på femte säsongen av Game of thrones. ÄLSKAR DEN SERIEN! Och sedan har jag börjat från början och tittat om alla avsnitt av Sex and the city.


Har ni några bra boktips till mig nu i sommar? Jag behöver verkligen läsa lite bättre  böcker i juli.

2 kommentarer:

  1. Du ser ut att ha haft en bra månad. Kinsellas bok skall jag försöka läsa under sommaren.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...