söndag 5 juli 2015

Recension: Mitt liv och jag av Cecelia Ahern

Canon EOS 700D


Titel: Mitt liv och jag

Författare: Cecelia Ahern
Serie: -
Förlag: Bazar
Utgivningsår: 2014
Språk: Svenska
Antal sidor: 397
Rec-ex: Nej


(Utläst den 19 juni 2015)

—————————————————————————————————————————- 


Beskrivning från Goodreads:

”Kära Lucy Silchester. Du har ett möte på måndag. Varmaste hälsningar, Livet.”

Lucy Silchester har fullt upp med livet, vänner, katten, familjen, andras invecklade relationer, arbetet (som hon inte gillar) och en bil som ständigt måste till verkstaden. Livet har kört fast i samma hjulspår.

En dag knackar livet på hennes dörr i skepnad av en ganska nedgången man i en gammal kostym. Livet följer Lucy vart hon går och hon tvingas att möta sig själv och de halvsanningar som kantat hennes liv. Kan livet lära henne att vara sann mot sig själv?


—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:


Handling:

Väldigt speciell bok tycker jag. Jag tror att jag gillar Cecelia Ahern, men har ju faktiskt bara läst en enda bok av henne och det är Gåvan som jag läste i julas. Efter det har jag inte läst något mer av henne, förrän nu. Jag är lite osäker vad jag tycker om Mitt liv och jag. Som sagt så är den ganska speciell men på det stora hela handlar det om en en olycklig tjej som behöver jobba med sig själv och får hjälp att komma på fötter igen av Livet självt.


Tempo/spänning:

Tempot i boken är egentligen inte speciellt högt och jag blir lite uttråkad till en början då det faktiskt inte händer så mycket. Men mot slutet så tar det sig och jag har svårt att lägga boken ifrån mig.


Karaktärer
:

Spoilers!  Hihi, ganska länge så tror jag att Lucy och Livet ska få ihop det... men inser att det nog vore ganska konstigt men jo det var vad jag liksom hoppades där ett tag. Så blev det ju dock inte jag gillade verkligen slutet.
Och usch vad irriterad jag blev på hennes ex. Och på henne då hon inte kunde låta folk få reda på sanningen om vem som gjort slut. Förstod inte alls vad hon ens såg hos honom.

Skrivsätt:
Gillar Cecelia Aherns sätt att skriva, men är ändå lite kluven till om hon kommer att bli någon ny favoritförfattare. Jag tror inte det, SÅ mycket gillar jag inte hennes böcker. Men jag hoppas att jag kommer att gilla nästa bok jag väljer att läsa av henne, för jag äger ju faktiskt ett par stycken.


Sammanfattning och betyg:

En okej, men ganska annorlunda bok. Jag är lite kluven till vad jag egentligen tyckte då största delen ändå var ganska seg... men jag gillade slutet och jag gillar absolut budskapet med boken. Tror att betyget landar på en svag fyra. Tycker absolut att boken är läsvärd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...