måndag 27 juli 2015

Recension: To all the boys I've loved before av Jenny Han


Canon EOS 700D


Titel: To all the boys I've loved before

Författare: Jenny Han
Serie: To all the boys I've loved before #1
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2014
Språk: Svenska
Antal sidor: 420
Rec-ex: Nej

(Utläst den 15 juli 2015)

—————————————————————————————————————————- 


Beskrivning från Goodreads:

Lara Jean keeps her love letters in a hatbox her mother gave her. One for every boy she's ever loved. When she writes, she can pour out her heart and soul and say all the things she would never say in real life, because her letters are for her eyes only. Until the day her secret letters are mailed, and suddenly Lara Jean's love life goes from imaginary to out of control...


—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:


Handling:

Okej, så jag vill bara börja med att säga att det känns som att det var ganska länge sedan som jag läste en bra bok. Jag har läst en del okej böcker den senaste tiden, men det var länge sedan jag läste en BRA bok. Förstår ni vad jag menar när jag säger så? Ja, men ni vet en sån där bok som man "bara ska läsa en sida till i" och så slutar det att man har läst ut hela boken, eller en sån där bok som man bara inte kan sluta tänka på?

To all the boys I've loved before är en sådan bok! Jag kunde bara inte lägga den ifrån mig. Inte för att det var spännande utan för att jag bara ville stanna kvar i handlingen, för det kändes som att jag var där. Att jag gick igenom allt det där som Lara Jean gick igenom.

Innan jag började läsa den här boken så hade jag ganska höga förväntningar då jag hört att många har gillat den här boken plus att jag själv ju älskade Jenny Hans Sommar-serie. Men jag hade ingen aning om att jag skulle komma att älska den här boken så mycket som jag faktiskt gjorde.

I skrivande stund så har jag även läst ut andra delen i serien, P.s I still love you och jag kan ju bara spoila lite och säga att jag älskade den ännu mer. *host* LÄS! *host*

Men för att gå vidare och berätta om handlingen så handlar den här boken om Lara Jean, hennes två systrar och hennes pappa. Av sin mamma har hon fått en hattbox där hon valt att förvara alla brev hon någonsin skrivit till lite olika killar hon har varit kär i under sin uppväxt. Det var inte meningen att någon skulle läsa de där breven... men så en dag skickas de ut till de där killarna de var avsedda för... och ingenting blir riktigt som Lara Jean  tänkt sig...


Tempo/spänning:

Tempot är inte speciellt högt... men det är så hög mysfaktor på den här boken att det liksom inte spelar någon som helst roll.

Karaktärer
:
Här har vi det bästa med den här boken. För det är karaktärerna. JAG ÄLSKAR Lara Jean och hennes familj. Så himla underbar. Och kan vi bara börja med att beundra namnet Lara Jean... SÅ HIMLA FINT!! Men jag älskar verkligen familjen Song och jag ÄLSKAR hur de tre systrarna Margot, Lara Jean och Kitty håller ihop och tar hand om sin pappa. En så himla fin familj! En familj man bara skulle vilja flytta in hos. Det liksom gör inte så himla mycket att det inte är ett högt tempo i boken, för man vill bara stanna kvar hos familjen Song för alltid.


Skrivsätt:
Alltså Jenny Han är min nya favoritförfattare!!! Jag kan nog säga det nu. Nog för att jag älskade Sommar-trilogin... men den här var ännu bättre!!


Sammanfattning och betyg:

ÄLSKAR, ÄLSKAR, ÄLSKAR DEN HÄR BOKEN!! Gillar du Contemporary och böcker av t.ex Morgan Matson och Sarah Dessen, då är det här ett absolut måste!!! Jag har defintivt hittat en ny favoritserie!
LÄÄÄÄÄÄS!!!!!!!


Betyget får tala för sig självt.




6 kommentarer:

  1. Åh, vill läsa nu genast! Väldigt bra recension :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Alba. Ja, jag älskar verkligen den här boken. Jag rekommenderar den till alla som inte har läst än.

      Radera
  2. Har hört massor med bra recensioner på denna. Man blir onekligen sugen på att läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har faktiskt inte sett någon som inte gillat den.

      Radera
  3. Roligt när man tokgillar en bok :)!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt underbart. Älskar när det blir så!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...