tisdag 28 juli 2015

Top Ten Characters Who Are Fellow Book Nerds (love reading, are writers, work at a bookstore, etc.)

Jag är tillbaka igen och eftersom det är tisdag så är det självklart dags för Top Ten Tuesday.
___________________________________________________________________________

Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket ju går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett valt ämne. Denna veckas ämne är:
Top ten characters who are fellow book nerds






Det här tyckte jag var jättesvårt, men efter flera timmars googlande och tankeverksamhet så kom jag fram till dessa karaktärer!

1. Cath (Fangirl) Detta är den första person jag kom att tänka på när jag tänker på
2. Katy (Lux) En bokbloggare. Yay!!
3. Hermione Granger (Harry Potter) Listan vore inte komplett utan Hermione!
4. Matilda (Matilda) Så bra bok!!
5. Elizabeth Bennet (Stolthet och fördom) Lizzie gillar väl böcker? Visst gör hon?
6. Liesel Meminger (The Book Thief) Som jag visserligen inte läst men ändå kom att tänka på.
7. Mia Thermopolis (The Princess Diaries) Hur kunde jag inte ha tänkt på henne? Hon skrev ju t.om en egen bok.
8. Margaret Lea (The thirteenth tale) Har för mig att hon också var författare. Eller hur var det nu?
9. Anastasia Steele (Fifty shades of Grey) Höll totalt på att glömma bort henne, men tycker ju faktiskt också om böcker!
10. Jo March (Little women) Den här var jätte-jättelänge sedan jag läste och kommer knappt ihåg någonting alls, men jag kommer ihåg att hon ville bli författare.

Vilka karaktärer kom ni på?

2 kommentarer:

  1. Det är några karaktärer som dyker upp på allas listor i dag, som Hermione :)

    SvaraRadera
  2. Hermione och Liesel valde även jag. Stolthet och fördom är en bok som jag skall läsa väldigt snart.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...