tisdag 7 juli 2015

Top ten hyped books I've never read.


Då var det tisdag igen vilket betyder Top Ten Tuesday. Veckans  tema lyder: Top Ten hyped books I´ve never read. Ett ganska kul tema tycker jag faktiskt, dock kräver det lite tankeverksamhet så jag har fått sitta och fundera ett tag. Så här blev till slut min lista:


1. Bloodlines av Richelle Mead
Har fortfarande inte kommit mig för att läsa den här serien. Jag vet inte riktigt varför och nu är jag inte ens så säker på att jag har nån lust att läsa den överhuvudtaget.

2. Gone Girl av Gillian Flynn
Hade verkligen tänkt att läsa den här trots att deckare inte alls är min grej, dock så gillar jag thrillers nån gång då och då och tittade på filmen istället. Tyckte inte om den och efter det tappade jag HELT intresset för boken så den här kommer jag inte att läsa.


3. Sista riket av Brandon Sandersen
Fantasy har ju börjat bli min grej. Har fått den här som rec-ex så den ska jag absolut läsa. Tjockleken skrämmer mig lite bara.


4. Ensam på mars av Andy Weir
En annan bok jag defintivt kommer att läsa. Den här ser jag fram emot. Väntar bara på rätt tillfälle.


5. Throne of Glass av Sarah J. Mass 
Ytterligare en fantasy som jag absolut också ska läsa. Inväntar bara lite fantasysug. Sedan så!


6. Aristotle and Dante discovers the secrets of the universe av Benjamin Alire Sáenz
Herregud vad mycket bra jag har hört om den här. Har den hemma och ska absolut läsa den, men är lite rädd att jag ska bli besviken.


7. Red Queen av Victoria Aveyard
Jättenyfiken på den här. Har bara inte blivit dags ännu. Får se när det blir.


8. Papertowns av John Green
Jag gillar ju egentligen John Green, men efter att läst Var är Alaska tappade jag intresset lite. Men jag ska verkligen försöka läsa den här. Snart.


9. To all the boys I've loved before av Jenny Han  
En bok som stått oläst sedan förra året. Under den här sommaren ska den bli läst!

10. Landline av Rainbow Rowell
Vet inte vad som hände, men fick nog lite av en överdos av Rainbow Rowell efter Fangirl som jag blev lite besviken på. Vi får se när jag tar mig an denna.


Nån av dessa som jag verkligen måste läsa a.s.a.p? Let me know!

4 kommentarer:

  1. Boken Gone Girl är så mycket bättre än filmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... ja det brukar ju vara så.. dumt att titta på filmen först egentligen!

      Radera
  2. Bra beslut att inte läsa Gone girl... Gillar vanligtvis deckare men den var inte bra alls!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag inte missar nåt då.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...