onsdag 5 augusti 2015

Augusti-enkät.

Jag hittade denna mysiga enkät hos Zellys bokblogg och tänkte att den kunde vara kul att göra. Den handlar lite om höstens läsning.


1. De flesta är överens om att sommaren 2015 inte har varit någon höjdare vädermässigt, hittils. En del läser mycket när det regnar, andra sitter mest och trånar efter den där solstolen som inte går att använda. Hur har din lässommar varit? (Hittills, även här, sommaren är ju inte slut ännu.)
Jag har läst massor i juli. Verkligen! Är så stolt över mig själv. Hade semester i ca 4 veckor och åkte rätt mycket bil, både i Sverige och på Island och bilåkning brukar för min del innebära ganska mycket läsning.

2. Nämn tre böcker du bara måste läsa i augusti (gamla eller nya)
Unravel me
, Fracture me och Ignite me av Tahereh Mafi.

3. Vilka nya böcker som kommer i augusti längtar du efter?
Har ingen riktig koll på vilka böcker som släpps i augusti. Nån som vet om det släpps nåt kul?

4. Kräftor eller surströmming. I augusti är det premiär för dessa "delikatesser". Vilket väljer du helst?
Kräftor all the way. Älskar kräftor, men sambon gör det inte så är osäker på om det kommer bli några kräftor för min del.

5. Vilken är den bästa boken du läst i sommar?
Åh, det måste vara P.S I still love you av Jenny Han.

6. Finns det någon för dig ny författare du är sugen på att läsa i höst?
Nja, det vet jag inte riktigt. Tror inte det.

7. För många är ju också augusti förknippat med skolstarten. Har du något starkt läsminne från skolåren?
Har nog aldrig läst någon jättebra bok i skolsyfte. Jag brukar bli rätt anti när jag ska läsa något som jag liksom MÅSTE läsa. Så böckerna jag läste i skolan är inget jag kommer ihåg. Har nog förträngt det.

8. Semestern är kanske slut, men hur gör du för att hålla liv i sommarkänslan lite till?
Jag försöker så gott jag kan att läsa så mycket jag orkar för att vidbehålla läsglädjen som jag har haft under sommaren. Det är dock svårt eftersom jag oftast blir så himla trött efter jobbet.

9. Anta att det börjar komma en hel del höstböcker hem till dig, men du är ju inte färdig med de böcker du hade planerat att läsa i sommar ännu. Samtidigt vill du kasta dig över nyheterna. Hur prioriterar du? 
För att fortsättningsvis ha kvar läsflytet så försöker jag att så ofta som möjligt bara läsa det jag känner för för stunden. För att slippa alla måsten.

10. Till sist, vilken är höstens allra mest efterlängtade måste-läsa-direkt-bok för dig? 
Åh... men det måste ju vara Arvet efter dig av Jojo Moyes som släpps nån gång i höst.


Jag taggar Alba, Bella och Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...