lördag 15 augusti 2015

En öde ö-tag.

En kul tagg jag hittade hos Vargnatts bokhylla, där varje bok hänger ihop med något du skulle kunna behöva på en öde ö.

1. Vatten: en bok du helt enkelt inte kan leva utan.
Måste svara En man som heter Ove av Fredrik Backman. Min absoluta favoritbok. Den är bäst, så är det bara.

2. Mat: en bok som är nummer två på din lista av favoriter.

Just nu är det To all the boys I've loved before av Jenny Han. En ny favorit!


3. Skydd: en bok som får dig att känna dig hemma och trygg.
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon. I feel-good genren kommer jag nog alltid att känna mig som allra mest hemma. Och att läsa en Lucy Dillon-bok är som att svepa om sig en stor, varm filt.


4. Signalpistol: en bok du skulle rekommendera till en person som inte läser så mycket.
En man som heter Ove. Känns som det är en bok som vem som helst skulle kunna gilla.


5. Eld: en bok som värmde ditt hjärta.
Wonder av R.J Palacio. Så söt historia!

6. Kompass: en bok som hjälpte dig att hitta rätt på vägen mot att älska böcker.
Fem-böckerna av Enid Blyton. Minns att pappa läste högt för mig ur dem på kvällarna när jag var liten. De kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.



Gör den gärna ni också! :)

2 kommentarer:

  1. Kul att du gjorde den! :) Jag gillade också Fem-böckerna när jag var yngre. De och mammas gamla Kitty-böcker slukade jag.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...