måndag 31 augusti 2015

Månadsrapport: Augusti

Canon EOS 700D


Läst i augusti:

067. Det osynliga barnet - Tove Jansson
066. Vitnos går i skolan - Marie Louise Rudolfsson

(Princess for hire - Lindsey Leavitt) Gav upp

065. Saknad: Träffad av Blixten - Meg Cabot
064. Hämnden bär Prada - Lauren Weisberger

063. Girl Online - Zoe Sugg
062. Sabrina the teenage witch: The magic within vol 4 - Tania Del Rio (seriealbum)
061. Marley och jag - John Grogan
 

Totalt lästa böcker: 
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på svenska: 5

Bästa boken var: Faktiskt Girl Online. Trodde inte alls att jag skulle tycka den var så bra. Den var väldigt cheesy, absolut men jag tyckte verkligen om den.

Sämsta boken var: Princess for hire. Orkade inte ens läsa ut den utan gav upp. 

Månadens överraskning: Får nog svara Girl Online här med. Trodde aldrig att jag skulle tycka så mycket om den som jag faktiskt gjorde.

Månadens besvikelse: Hämnden bär Prada av Lauren Weisberger. Usch, vad dålig!

Böcker jag gav upp: Princess for hire.

Sammanfattning av månaden: En ganska seg månad. Fick som vanligt en rejäl tillbakagång i ork och lust under augusti då jag började jobba igen plus att vi varit på lägenhetsjakt hela månaden vilket har gjort att det knappt blivit något läst under helgerna heller. Jag hoppas verkligen att jag ska få tillbaka min ork snart igen.

Planerar att läsa i september: Jag kommer att starta upp ett nytt tema inom kort. Vad det blir kommer ni snart att få se. Sedan kommer jag även att fortsätta plöja Shatter me-trilogin, som jag tyvärr inte hann med riktigt under juli och augusti som det var tänkt. Så blir därför tvungen att förlänga Read-a-long:en under september med.

___________________________________________________________________________


Tv-serier och filmer: 





Har inte blivit så mycket filmer under augusti faktiskt. Men jag såg Into the woods för någon vecka sedan och sedan har jag även tittat på Sex and the city-filmerna. Både 1: an och 2:an. Var tvungen då jag dessutom har tittat igenom alla säsongerna av tv-serien  (igen) nu under juli och augusti. Älskar Sex and the city!


Hur har det gått med er läsning och har ni tittat på någon kul tv-serie eller film?

5 kommentarer:

  1. Ser på Vänner för tredje gången (alla säsongerna). Just nu har jag satt tänderna i del fyra i Milleniumserien. Får de vad jag tycker om den...

    SvaraRadera
  2. Åh, Vitnos! Vilken nostalgi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet... Älskar Vitnos! <3

      Radera
  3. Ser ut som du mest läst ganska lättsam litteratur. Det är skönt att göra det ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut Lena. Har varit lite i en lässvacka så har bara orkat läsa väldigt korta böcker eller väldigt lättsamma.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...