lördag 29 augusti 2015

Mean Girls Book Tag.

Har hittat en riktigt rolig Book Tag på YouTube, så var bara tvungen att göra den. Den heter Mean Girls Book Tag och eftersom jag verkligen gillade Mean Girls då den kom ut så var ju detta ett måste. Nästa lika kul som Taylor Swift-taggen som jag gjorde för ett tag sedan. (Dock har jag inte orkat översätta frågorna den här gången.)

Gillar du också Means Girls? Grattis, i så fall är det här din turdag. Du är nämligen taggad att göra den här taggen! Kör hårt!






Frågor:
1. "It’s pronounced like Cady” - Which fictional character’s names did you get completely wrong?

Svar: Har ju stött på en hel del konstiga namn i olika böcker. Kommer framför allt på ett namn som jag stötte på för länge sedan och det var Jessica Wakefields kompis i Tvillingarna på Sweet Valley High. Hon heter ju Lila. När jag var liten kunde jag aldrig uttala det rätt. Det ska ju uttalas Lajla. Men när jag var typ 10-11 och läste de böckerna blev det alla möjliga uttal, det blev både lila (som färgen) och Lilla. Fattade aldrig hur jag skulle uttala det förrän lååååångt senare då jag inte ens läste böckerna längre.

Ett annat namn jag hade vissa problem att uttala rätt var
Carlisle från Twilight... men det tror jag inte att jag är ensam om.

2. “She doesn’t even go here!” - Which character would you like to place in a fictional world from another book or series?

Svar: Den här frågan tyckte jag var jättesvår. Men jag skulle nog tycka det vore rätt intressant om man placerade någon "snäll" vampyr från Twilight i De dödas regler-världen där alla vampyrer är blodtörstiga monster.

3. “On Wednesdays we wear pink!” - Repetition. Repetition. Which book gave you dejavu of another book whilst reading it?

Svar: Percy Jackson. Tycker väldigt mycket i den påminner om Harry Potter.

4. "You all have got to stop calling each other sluts and whores. It just makes it okay for guys to call you sluts and whores." - Which book gave you the complete opposite of girl power feels?

Svar: September Girls av Bennet Madison. Usch! Den boken var verkligen inget bra. Jag klarar bara inte av böcker med för mycket svordomar och där man använder kvinnoförnedrande ord.

5. “You go Glen Coco!” - Name a character you felt like you wanted to cheer on whilst reading.

Svar: Katsa från De Utvalda. Hon är bara så jäkla cool!!

6. “Get in loser, we’re going shopping!” How long do you typically spend at a book shop?

Svar: Eh... tre timmar?

7. “It’s not my fault you’re like in love with me or something!” - Which character would have to get out a restraining order on you, if they were real?

Svar: Defintivt Kenji. I heart Kenji! Åh, vad jag skulle stalka honom. Han skulle bli galen på mig!

8. “I can’t help it that I’m popular.” - Which overhyped book were you cautious about reading?

Svar: Sista Riket av Brandon Sanderson. Alla säger att den är så himla bra... men den är så TJOCK!!!

9. “She’s a life ruiner. She ruins peoples lives.” - We all love Regina George. Name a villian you just love to hate.

Svar: Warner från Shatter Me-trilogin?

10. “I’m not like a regular Mom, I’m a cool Mom.” - Your favourite fictional parents.

Svar: Hazels föräldrar i The Fault in our stars!


11. “That is so Fetch!” - Which book or series would you love to catch on?

Svar: Förstod inte riktigt den här frågan faktiskt... men gissar att det är typ vilken serie eller bok man tycker borde få mer uppmärksamhet. I så fall säger jag To all the boys I've loved before. Många har läst den, men innan jag läste den hade jag faktiskt inte hört så många som hade pratat om den. Den borde verkligen få mer hype, för den är SJUKT bra!


12. “How do I even begin to explain Regina George?” - Describe your ideal character to read about.

Svar: Jag älskar att läsa om en riktigt cool, stark kvinna som har skinn på näsan men ändå några svaga punkter som gör henne mänsklig. Katsa från De Utvalda är en av mina favoriter och ett bra exempel.

13. “I just have a lot of feelings.” - What do you do when a book gives you a bad case of ‘the feels’?

Svar: Jag letar rätt på nån Booktuber som har recenserat boken för att få se nån annan som känner samma sak som jag eller så skriver jag av mig ordentligt i en egen recension eller så kontaktar jag nån av mina bloggkompisar för serious talk.

14. “Nice wig Janice, what’s it made of?” "Your Mom’s chest hair!” - Which characters one liners would you love to claim for your own?

Svar: Älskar många av Kenjis one-liners. Han säger ganska mycket roliga saker. Även Jace från TMI i de första böckerna.

15. “Boo, you whore.” - Name a time a characters decision has made you roll your eyes

Svar: Zooey Redbird och alla hennes killar. Blev galen på henne!

6 kommentarer:

  1. Åh, vilken rolig tag! Eftersom jag älskar Mean Girls måste jag absolut göra den :)

    SvaraRadera
  2. Kan bara säga precia som Alba ! Mean girls är en underbart rolig film och jag kommer helt klart göra den här taggen under den kommande veckan :D

    SvaraRadera
  3. Åh, en av de bästa taggarna jag sett på länge! Ska försöka hitta svar på allt jag med. Vissa frågor verkar svåra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, gör det. Ja vissa frågor var lite kluriga.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...