torsdag 27 augusti 2015

Nintento Book Tag.

Hittade denna superroliga tagg här. Jag gillar att spela tv-spel och har en ganska speltokig sambo också så blir ju en del Mario kart och Zelda-spelande här hemma bl.a. Därför tyckte jag att den här taggen kändes ganska passande. (Jag har översatt frågorna från engelska till svenska.)




Frågor:
1) NES (Nintendo Entertainment System): En klassiker du vill läsa
2) SNES (Super Nintendo): En fortsättning som du gillat mer än den första boken (kan vara nr 2 i en serie.)
3) Nintendo 64: En revolutionerande bok.
4) Gamecube: En populär bok som du inte tyckte var så bra.
5) Wii: En ny favorit!
6) Nintendo Power: Favorit seriealbum eller ny serie du skulle vilja börja läsa
7) Super Mario: En karaktär du gärna skulle mosa som en fiende i ett Super Mario-spel
8) Zelda: En ny fantasy som du anser kan bli en modern klassiker
9) Samus-Aran: Favorit sci-fi eller en du gärna skulle vilja läsa
10) Pokemon: Bokutgåvor du gärna skulle vilja samla på
11) Donkey Kong: En bok med originella karaktärer
12) Nintendo Fandom: Favorit Nintendo spel eller nåt spel du gärna skulle vilja prova


Mina svar:

1. Dödssynden av Harper Lee. Den har stått oläst i min hylla i evigheter. Borde verkligen ta tag i den snart. Den är ju inte ens tjock heller. Känns bara som en sån där bok man borde ha läst.

2. P.S I still love you av Jenny Han. Gud vad kär jag blev i den här boken! <3



3. Svårt. Kanske Grottbjörnens folk av Jean M. Auel.

4. Fangirl av Rainbow Rowell. Förstod jag aldrig riktigt hypen kring.

5. To all the boys I've loved before av Jenny Han. Älskade den så mycket och uppföljaren var t.om ÄNNU bättre.

6. The Walking Dead-seriealbumen av Robert Kirkman. De verkar jag aldrig tröttna på.

7. Pappan i Burned av Ellen Hopkins. Fy fan, vilket svin!




8. Jag hoppas De utvalda-trilogin av Kristin Cashore! Älskade den serien så mycket, framför allt den första boken.

9. Åh det måste vara Across the universe av Beth Revis. Så himla bra!

10. Finns ju jättemånga, men får väl säga Harry Potter-boxen. Annars älskar jag typ alla boxar med mina favoritböcker.



11. Måste nog svara Harry Potter här. De har ju de allra bästa karaktärerna.

12. Favorit Nintendo-spel får jag nog säga är Zelda. ÄLSKAR Zelda!!! Någon mer som gör det?



Det var alla mina svar. Jag taggar ALLA som gillar Nintento och att spela lite tv-spel ibland.

4 kommentarer:

  1. Kul tag! Jag gillar Zelda, men är ett nytt fan. Sambon däremot, hans relation med Zelda är på en helt annan nivå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... jag har älskat Zelda i några år nu.

      Radera
  2. Jag har spelat Zelda någon gång bara.. däremot Super Mario ( i alla dess former och skepnader) älskar jag! :D och sedan känns det som att jag ser ett mönster här med sambos och Zelda.. min är också helt galen i det! :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...