söndag 2 augusti 2015

Recension: The Heir av Kiera Cass

Canon EOS 700D


Titel: The Heir

Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection #4
Förlag: Harper teen
Utgivningsår: 2015
Språk: Engelska
Antal sidor: 342
Rec-ex: Nej

(Utläst den 11 juli 2015)

—————————————————————————————————————————- 


Beskrivning från Goodreads:

Twenty years ago, America Singer entered the Selection and won Prince Maxon’s heart. Now the time has come for Princess Eadlyn to hold a Selection of her own. Eadlyn doesn’t expect her Selection to be anything like her parents’ fairy-tale love story. But as the competition begins, she may discover that finding her own happily ever after isn’t as impossible as she always thought.


—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:



Handling:

Har tagit mig ett tag att skriva den här recensionen eftersom jag hade så himla mycket tankar och och känslor kring den. Jag var lite rädd innan jag började läsa den därför att jag hade så himla höga förväntningar och för att det var en av av de böcker jag såg fram mest emot att läsa under 2015 (tillsammans med Royal Wedding.) Eftersom jag läste Royal wedding före den här och tyvärr inte blev helt nöjd så var jag ju därför lite orolig att den här inte heller riktigt skulle leva upp till mina förväntningar.

Men alltså - WOW!! Den här boken blev jag verkligen inte besviken på. Jag ÄLSKADE den! Men det händer också en del grejer som jag verkligen inte fattade varför de behövde hända. Och då pratar jag främst om slutet! VARFÖR KIERA CASS, VARFÖR?????

Men för att återgå till handlingen. The Heir tar vid 20 år efter att America Singer och Prince Maxon fann varandra i The Selection. Nu är det deras dotters tur att försöka finna sig en make, det är nämligen dags för en ny Selection.


Tempo/spänning:

Ganska högt tempo emellannåt. Älskar att man liksom aldrig tröttnar. Tycker verkligen om The Selection-serien just för att det kan komma ganska snabba vändningar och för att det alltid är så lättläst och spännande.


Karaktärer
:
Till en början var jag inte jätteförtjust i prinsessas Eadlyn. Jag tyckte att hon var lite för sur och tråkig. Men sedan började jag tycka mer och mer om henne vartefter. 


Lite random tankar. Spoilers!!! Läs inte om du inte redan har läst boken.

+ Alltså ååååååh, Maxon och America. Så glad att de fick vara med så mycket i den här boken ändå, trots att det egentligen handlar om Eadlyn. Vad jag fnissade i scenen då America Och Maxon fortfarande visar så mycket kärlek för varandra och Eadlyn kommer på dem och säger: "Excuse me. Firstborn in the room, do you mind?"

+ Gud vad svinig jag tyckte Eadlyn var mot killarna som kom dit! I alla fall i början. Riktigt otrevlig.

+ Så himla söt Eadlyn är med sina bröder. De skyddar henne! Som när de satt och pratade efter nån attack och de somnade tillsammans efteråt. Så tryggt och mysigt! De skyddar verkligen sin syster!

+ Men alltså åter igen, slutet!!!!! AAAAAAAAAAAAAAH!!! Blev så chockad. I didn't see it coming. Fick panik!!! America får inte dö!! Hur ska jag orka vänta på nästa bok?



Skrivsätt:

Älskar verkligen Kiera Cass. Älskar hennes lättlästa och spännande böcker. Hoppas verkligen att femte boken kommer att vara lika bra och att hon skriver nånting nytt efter The Selection!

Sammanfattning och betyg:

Älskade den här boken! Hur ska jag orka vänta på nästa?

Betyget blir absolut fem tassar. Det här är så himla bra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...