lördag 1 augusti 2015

Recension: P.S. I still love you av Jenny Han

Canon EOS 700D


Titel: P.s I still love you

Författare: Jenny Han
Serie: To all the boys I've loved before #2
Förlag: Simon & Schuster
Utgivningsår: 2015
Språk: Engelska
Antal sidor: 337
Rec-ex: Nej

(Utläst den 17 juli 2015)

—————————————————————————————————————————- 


Beskrivning från Goodreads:

Lara Jean didn’t expect to really fall for Peter.
She and Peter were just pretending. Except suddenly they weren’t. Now Lara Jean is more confused than ever.
When another boy from her past returns to her life, Lara Jean’s feelings for him return too. Can a girl be in love with two boys at once?

—————————————————————————————————————————-

Varning!!! Recensionen kan innehålla lite spoilers om du inte har läst första delen.

Mina kommentarer om:

Handling:

SOM jag älskade To all the boys I've loved before. Så var ju rätt pepp på att få läsa fortsättningen. Minst sagt. Och jag måste säga att om jag tyckte om första boken så kan man ju faktiskt påstå att jag ÄLSKADE den här boken. 

I andra delen så har Lara Jean och Peter äntligen blivit tillsammans på riktigt, men så dyker det upp en kille från Lara Jeans förflutna och hon börjar undra... kan man vara kär i två killar samtidigt?


Tempo/spänning:

Trots att det här inte är en actionpackad bok på det sättet utan en contemporary så tyckte jag ändå att den höll ett bra tempo och jag hade jättesvårt att lägga boken ifrån mig. Ville ju bara veta hur det skulle gå och vem hon skulle välja.

Karaktärer
:
Alltså, don't get me wrong... jag älskade verkligen slutet. Så himla fint verkligen, men ändå så hejade jag lite på John. Tyckte ändå att han var så himla gullig mot Lara Jean... och den där fina presenten han gav henne. Jag tyckte att slutet kändes lite orealistiskt och lite oväntat. Kändes som man inte själv visste vem man tyckte hon skulle välja, det var hela tiden ett velande fram och tillbaka. På ett sätt gillade jag ju Peter, men samtidigt så blev jag ganska trött på hans svartsjuka då John dök upp. Och John tyckte jag verkligen förtjänade en chans också med tanke på att Peter ju är lite mer av en bad guy. Vilket jag blir rätt trött på efter ett tag, John verkade på flera sätt vara en så mycket bättre kille.

Åh, vad älskar hela Lara Jeans familj. Hennes lillasyster och pappan är ju bara för underbara. Och aawwww, när hon fick sin lilla hundvalp!!! <3 Så himla gulligt!

Skrivsätt:
Jenny Han är verkligen min nya favoritförfattare. No doubt. Hon är där uppe i toppen tillsammans med Meg Cabot, Tahereh Mafi och Morgan Matson. Hon har bara en sådan fantastisk förmåga att skapa älskvärda karaktärer som stannar kvar i ens tankar en lång tid efter att man har läst ut boken. Jag hade verkligen jättesvårt att börja läsa någon ny bok efter att jag hade läst ut denna. Ville bara läsa mer om Lara Jean. Hoppas att författaren ändrar sig och skriver en fortsättning.

Sammanfattning och betyg:

Jag har fortfarande svårt att glömma den här boken och den här serien. Bästa jag har läst i år tror jag faktiskt. Eller i alla fall topp 3. Gillar du contemporary med underbara karaktärer och lite romantik så får du bara inte missa den här serien. Helt, helt underbar!!!!!

Betyget blir självklart fem tassar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...