tisdag 11 augusti 2015

Top Ten Authors I've Read The Most Books From.


Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket ju går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett valt ämne.
Denna veckas ämne är: Top ten Authors I've Read The Most Books From



1. Meg Cabot (Princess Diaries, Hemsökt etc)

2. Lucy Dillon (läst allt som översatts till svenska)

3. Francine Pascal (Tvillingarna på Sweet Valley High)

4.
Sarah Dessen (Älskar Sarah Dessen!)

5. Carolyn Keene (Kitty-böckerna)

6.  J.K Rowling (Harry Potter)

7. Sophie Kinsella (läst och äger nästan alla böcker)

8. Marian Keyes (En författare jag tröttnat på. Men jag har ändå läst väldigt mycket av henne tidigare.)

9.
Jenny Han (Har läst det mesta av henne.)

10. Fredrik Backman (läst allt han skrivit)


Vilka är dina mest lästa författare?

5 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt hur många Kitty-böcker jag hade, men det måste ha varit ett 20-tal. Jag älskade dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, jag gillade dem också!

      Radera
  2. Jag funderade på att ta med Carolyn Keene och Enid Blyton, författare som jag läste allt jag kom över av när jag var tonåring. Men valde sedan att bara ta med författare som jag läst som vuxen. Kinsella kom strax utanför top tio. Gillar hennes böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Enid Blyton... hon hamnade strax utanför på min lista.

      Radera
  3. Har försökt gå igenom mina. Mestadels sånt jag läste när jag var yngre så flertalet har jag inte hundra kläm på hur många jag kan ha läst. Men troligen som följer:
    1) Merri Vik (samtliga 47 Lottaböcker som jag läst om hur många ggr som helst)
    2) Sören Olsson/Anders Jacobsson (Flertalet Bertböcker, alla Emanuelböcker och ett antal Suneböcker. Ca 24 totalt).
    3) Meg Cabot (Totalt 16. Samtliga Princess diaries inkl alla mellanböcker)
    4) Kate Cann (14 böcker. Läst i princip allt hon skrivit. Författare som det talas alldeles för lite om. Skrivit mkt bra, men senaste boken var nog rätt många år sedan nu tyvärr)
    5) Astrid Lindgren (Har inte stenkoll här då jag säkert inte läst allt själv utan även fått läst för mig, men troligen drygt 10 böcker).
    6) Sarah Dessen (10 totalt. Har inte läst hennes 2 senaste ännu)
    7) Per Nilsson (Minst 9 böcker. Plöjde alla hans böcker på mellanstadiet och har läst några av de böcker han skrivit även på senare år).
    8) Roald Dahl (Minst 9 böcker. Läste allt som översatts på svenska under mellanstadiet)
    9) Kerstin Sundh (8 st. Alla Mirandaböckerna som jag läst om tusen ggr. Love!!)
    10) Denna plats får delas mellan flera författare.
    Ann Brashares (7 st. Systrar i jeans mm. Missa inte att det kom del 5 för några år sedan!)
    Mats Wahl (Minst 7 st. Vinterviken mm. Läste mkt under mellanstadiet).
    Sven Nordqvist (Minst 7 st. Pettson mm)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...