tisdag 25 augusti 2015

Top Ten Books That Would Be On Your Syllabus If You Taught YA Contemporary 101.



Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket ju går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett valt ämne.
Denna veckas ämne är: Top Ten Books That Would Be On My Syllabus If ITaught YA Contemporary 101

Hade lite svårt att förstå veckans tema först... men antar att det handlar om vilka tio böcker jag skulle inkludera om jag skulle skapa min egen litteraturlista inom ämnet Contemporary 101. Inte helt lätt alltså... ska se om jag kan räkna upp mina favoriter... hmmm...

1. Fyra dagar, fyra nätter av Morgan Matson

2. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen

3. Sommaren jag blev vacker av Jenny Han

4. To all the boys I've loved before av Jenny Han

5. Second chance summer av Morgan Matson

6. Mycket mer än så av Sarah Dessen

7. The Fault in our stars av John Green

8. Eleonor and Park av Rainbow Rowell

9.
Persikosommar av Jodi Lynn Anderson

10. Girl Online av Zoe Sugg


Oj, oj, oj det där var inte lätt. Men nu tror jag att jag har fått med alla mina favoriter för tillfället.  


Vilka böcker skulle du ha med i din litteraturlista?

2 kommentarer:

  1. Har bara läst John Greens bok av dessa, men den var i alla fall bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs de andra också. Jättebra!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...