lördag 26 september 2015

Ett inlägg från en anonym boknörd...

Alltså åååååååååååh.... Jag berättade ju att jag och sambon har köpt lägenhet och ska flytta snart. Ser ju fram emot det asmycket. Ska bli så himla roligt!!!!!! Så pepp. MEN!!!! Detta betyder ju att jag inte får köpa några nya böcker på minst två månader. Jag trodde att nej, det är ingen fara. Detta fixar jag... men gör jag det???? Jag har börjat tvivla.

Dock har jag varit extremt duktig ända sedan vi skrev på kontraktet för ca en månad sedan. Jag har inte köpt några böcker. Första två veckorna gick det bra... men nu känner jag hur det börjar bli svårare och svårare för varje dag. Jag har varit inne på Akademibokhandeln endast två gånger på denna månad och det tycker jag är extremt bra gjort då jag går förbi där på vägen till jobbet varenda dag. Jag har även lyckats hålla mig från att köpa nån bok. Men igår var det svårt!!!! Så svårt. Det som gjorde det svårt var att denna bok stod där:




Det som gjorde förut att jag tänkte att jag skulle klara av att inte köpa några böcker på ett tag var också att jag tänkte att jag skulle kunna få tag på lite rec-ex. Men tydligen har alla förlag (förutom ett) nu plötsligt bestämt att nej, några rec-ex kommer vi inte att ge ut i onödan. Det är ju bara så jäkla typiskt! Finns så mycket böcker jag vill ha nu, Millennium-boken, Library of souls, Arvet efter dig... och jag FÅR INTE köpa dem.


HUR SKA JAG KLARA DET HÄR???
Snälla hjälp mig!!


5 kommentarer:

  1. Har du testat biblioteket? Massor av böcker helt gratis! Har dessutom hört att Punktmedis i Stockholm har väldigt många YA böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska absolut börja gå till biblioteket lite mer. Det ska jag.

      Radera
  2. Precis som Anna skriver så får du prova bibblan! Jag gick på en enorm "shopping"-runda på bibblan då jag hade köpstopp och tog hem massor med böcker. Sen läste jag några av dem, men inte alla och då när lånetiden tog slut så kändes det helt okej att lämna tillbaka dem så.

    Sen kanske du kan prova något liknande som Read 5 Before I Buy? Att du bara köper en bok då bara för att belöna dig för att du varit så duktig att läsa några som du redan har? Eller är det totalstopp i inhandlandet som gäller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit på bibblan faktiskt. Älskar bibliotek!!

      Ehm... kommer nog att ha nåt sånt system om typ två månader. Men det är nog i princip totalt köpstopp i två månader till pga dubbla hyror. Har redan klarat över en månad utan bokköp så ska försöka hålla ut i två månader till. Sedan kan jag börja köpa böcker igen om än lite begränsat.

      Radera
  3. vad menar de med att inte ge ut recex "i onödan"?! hur kan det vara i onödan när de får publicitet och recensioner oavsett?? förstår inte!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...