torsdag 10 september 2015

Filmatisering: Before I go to sleep




I lördags tittade jag på Before I go to sleep med Nicole Kidman och Colin Firth bl.a. Läste ju tidigare boken (och har recenserat den här på bloggen. Jag minns att jag tyckte om boken och tänkte därför att jag nog kanske skulle gilla filmen med. Brukar gilla thrillers faktiskt och tyckte att denna på många sätt påminde om bl.a. Memento som är en av mina favoritfilmer.


Tyckte det var riktigt kul att se Colin Firth som bad-guy. Det händer ju inte speciellt ofta. Dock har jag aldrig varit något jättefan av Nicole Kidman, men tyckte att hon ändå gjorde bra ifrån sig i den här filmen. Annars gillar jag henne bara i typ Moulin Rouge.

Hade glömt bort väldigt mycket från boken. Men jag tror att handlingen följde boken ganska väl och bit för bit mindes jag mer och mer hur boken slutade. Blev lite tårögd i slutet här med. Fy, fasen att råka ut för något sådant och att inte komma ihåg någonting och fy sjutton att behöva leva med någon som man varje dag måste påminna om vem man är. USCH! Undrar om detta tillstånd finns på riktigt? Måste nästan kolla upp det.

Har du sett den här filmen eller läst boken? Vad tyckte du i så fall?

3 kommentarer:

  1. Den vill jag se, gillar thrillers

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det. Det är en typisk thriller a la Memento och Gone Girl.

      Radera
  2. Jag har läst boken och den gillade jag jättemycket. Filmen har jag köpt, men inte sett än. Har nog missat att Colin Firth är bad-guy i denna, det ska bli oerhört intressant :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...