söndag 6 september 2015

Filmatisering: The DUFF



Åh, vad sugen jag har varit på att se den här filmen. Men nu i veckan då jag var sjuk så passade jag äntligen på. Älskade ju som ni vet boken när jag läste den och såg därför fram något enormt emot att äntligen få se filmatiseringen. Hade dock glömt väldigt mycket men åååh, vad jag älskade valet av skådespelare. Så himla bra film alltså. Hade aldrig sett någon av dessa skådespelare förut men blev verkligen helt tokkär i både filmen och alla skådespelare. Vill nästan se om filmen igen. Den är ju så cheesy, men verkligen en typisk Nelly-film. Rolig, charmig och ja, lite cheesy.

Älskar verkligen konceptet och killen som spelar Wesley. Glad att filmen var så bra, var lite rädd att den inte skulle leva upp till boken. Dock tror jag att det underlättade en del att det var så länge sedan jag läste boken att jag knappt kom ihåg någonting, förutom att jag verkligen älskade den. Så har faktiskt ingen aning om hur väl filmen följde boken. Någon som vet? I så fall får ni gärna berätta om lite skillnader och likheter.

Nej, men har verkligen inget dåligt att säga, ÄLSKADE verkligen filmen. Helt klart en ny favorit och bästa filmen jag har sett i år. Ser fram emot att se dessa skådisar i någon annan film längre fram.


9 kommentarer:

  1. Nu har jag varken läst boken eller sett filmen, men verkar som om jag absolut borde göra det. Men tänkte bara tipsa att om du vill se mer av Mae Whitman som spelar Bianca borde du se tv-serien Parenthood (vet inte om den har annan titel på svenska), var länge sedan jag tittade på den men minns att jag gillade henne där i.

    Mari G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul. Får kolla upp det.

      Radera
    2. Det är en så bra serie! Hon är underbar där! :)

      Radera
  2. Jag älskar också filmen!! :D Dock så har jag inte läst boken... men det kanske blir någon gång det med :)

    SvaraRadera
  3. Tyckte inte filmen följde boken alls i princip. För mig var det två helt olika saker så hade tyvärr väldigt svårt för filmen =(

    SvaraRadera
  4. Jag gillade både boken och filmen! Men boken var mycket tyngre än vad filmen var, mörkare med allt som hände med Biancas familj och Wesleys hemsituation. Filmen betonade humor mer, och det klagar man ju inte på :P Förutom det så kände de i filmen varandra som små + bor grannar, och det gjorde dem ju inte i boken. Men jag gillade båda versionerna, Bianca är ju hur charmig som helst, allt jag kunde göra var att sitta och skratta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det!! Nu kommer jag ihåg. Hade glömt att det faktiskt hände lite tyngre grejor i boken.

      Radera
  5. Jag älskade också filmen! Var också glad att det var så länge sedan jag läste boken när jag såg filmen, eftersom de är så fruktansvärt olika varandra. Dock älskar jag både boken och filmen, men på olika sätt :) Älskade att filmen var så himla lättsam och rolig, medan boken var mycket mörkare. Fruktansvärt bra film :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...