onsdag 2 september 2015

LÄSSVACKA!



Jupp, that's my life right now. Jag vet inte vad det är med mig. Alltså igår skrev jag ju att jag är jättetaggad på den här hösten. Och det är jag!!! Men av någon märklig anledning har jag HELT tappat lusten att läsa den senaste veckan. Jag har hållit på att läsa Unravel me i typ två veckor. Jag älskar den, men orkar ändå inte läsa. Tvingar mig själv att läsa typ 10 sidor varje dag. Och jag blir irriterad på mig själv. Varför läser jag inte? Jag GILLAR ju boken, men nej... slutar alltid med att jag ligger i sängen och kollar på Youtube eller på nån tv-serie istället. Blev ju inte heller bättre av att jag i helgen (då jag tänkt läsa) åkte på nån jäkla förkylning och sov bort hela lördagen. Gick till jobbet som en zombie på måndagen för att sedan inse att nej, jag var inte frisk än.

Igår blev jag ledsen då jag tittade igenom mina olästa böcker i jakt på något som skulle kunna pigga upp mig lite och åtminstone göra att jag skulle få tillbaka läslusten och det visade sig att jag inte hade lust att läsa EN ENDA BOK som står i hyllan. Och det är ju typ 100 böcker. Och INGEN av dem ville jag läsa. VARFÖR ÄR DET SÅ? Kan inte helt skylla på att jag blev sjuk heller för intresset för att läsa började svalna redan innan dess. Men så klart gjorde det inte det hela bättre.

Jag vet inte varför jag skriver det här inlägget. Jag vill liksom inte ha några tips hur man ska kunna komma ur svackan för jag vet ju att har man inte lust att läsa, så behöver man inte. Det är bara det att jag saknar verkligen att gilla en bok. Att bli så där uppslukad. Blev nog lite väl bortskämd under semestern då jag bara läste massa bra böcker.

Buu, vilket tråkigt inlägg... men jag kände nog bara att jag ville skriva av mig lite.

2 kommentarer:

  1. Det känns verkligen inte bättre när man inte vill läsa något av sina olästa! Hoppas du får hem något rec.ex som du blir taggad på att läsa. annars får du göra annat typ se filmer, serier eller någonting annat och ta upp läsningen när lusten återvänder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Började få tillbaka lusten nu, tack vare Unravel me. Tvingade mig att läsa ut den och shit vad bra den var. Så nu har jag börjat att få tillbaka lusten igen.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...